וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אני לא מעניין את ה-BBC

נתנאל אלישיב

21.2.2011 / 7:28

העיתונאי ואיש הטלוויזיה הבריטי לואי ת'רו הציג את רשמיו לתת משקל יתר לקיצוניים. נתנאל אלישיב, תושב עלי, חושב שרוב המתיישבים ביהודה ושומרון, הנורמליים וההגיוניים, לא מענינים אף אחד

לפני כמה חודשים פנתה אליי מכרה העוסקת בהסברה במועצה האזורית בנימין, וביקשה שאיפגש עם תחקירנים של הרשת הבריטית BBC לקראת צילום תוכנית שתעסוק בדמותם של המתנחלים. "מה פתאום לשתף פעולה עם הבי-בי-סי?" שאלתי אותה, "הרי הם מוטים לחלוטין נגד ישראל, ובוודאי שיהיו מוטים נגד ההתנחלויות". מכרתי השיבה כי יוצר התוכנית, לואי ת'רו, ידוע בכך שהוא מראיין הגון. "חוץ מזה", הוסיפה, "זה לא יכול להזיק, כי יותר גרוע ממה שהאירופאים חושבים עלינו כעת לא יכול להיות". נעניתי, אפוא, בחיוב.

כעבור כמה שבועות התייצבו במשרדי ביישוב עלי שני אנגלים נחמדים, שהציגו עצמם כתחקירנים מטעם מר ת'רו. כבר בהתחלה אמרתי להם שאנחנו חשים קצת מוטרדים מהקו האנטי ישראלי בו נוקט הבי-בי-סי. הם מיהרו להתנצל ולהסביר לי שאכן קיימת בעיה, אבל רק במחלקת האקטואליה, בעוד הם עצמם שייכים למחלקה הדוקומנטרית, המאוזנת הרבה יותר. השיחה, שתוכננה לארוך חצי שעה, נמשכה כשעתיים; הסברתי, כמיטב יכולתי, מה יש ליהודים לחפש ביהודה ושומרון, מה יחסי לשכניי הפלסטינים ומדוע לדעתי כל כך קשה לפתור את הסכסוך.

בסוף הראיון נפרדתי בחמימות מהתחקירנים שהבטיחו לחזור, בעוד כמה חודשים, מלווים במר ת'רו. לאחר שעזבו, אמרתי למכרה שלי, שנכחה בפגישה, שהם לא יחזרו. "אני דווקא חושבת שהייתה פגישה מצוינת", תמהה. "בדיוק בגלל זה הם לא יחזרו", השבתי. הרי השיחה בינינו לא תאמה את דעתם הקדומה; במקום אדם הזוי ותוקפני הם פגשו אדם נורמלי שמסביר בהיגיון – שניתן אמנם להסכים או להתנגד לו, אבל בהגיון - מדוע זכותם של היהודים לגור בארץ אבותיהם. במקום לשמוע דברי שטנה כלפי הפלסטינים, כפי שציפו, האזינו התחקירנים לגישה אנושית, התופשת את הפלסטיני הממוצע כקורבן של "המצב" לא פחות מהישראלי, כי בשם "חזון שתי המדינות" שלעולם לא יתממש, נמנע ממנו לשפר את מצבו בהווה.

בין תג מחיר לנוער גבעות

מאז אותה פגישה לא שמעתי מידידינו מהבי-בי-סי; אך באחרונה צפיתי בתוכנית של ת'רו. כצפוי, הוא בחר לצלם מקומות בהם הקונפליקט חד במיוחד, וויתר על מקומות שמאפיינים את הרוב המוחלט של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. כצפוי, הוא בחר לתת משקל יתר לקיצוניים שאינם משקפים את דעתם של רוב התושבים היהודיים ביהודה ושומרון. כצפוי, הוא בחר לסקר אירוע "תג מחיר" – דפוס פעולה הזוכה לגינוי חד-משמעי מצד הרוב המוחלט של המתיישבים. כצפוי, הוא העדיף לראיין נער גבעות בן 17 ואת ח"כ מיכאל בן ארי, מאשר לראיין אנשים שמייצגים את רוב היהודים ביהודה ושומרון, מאות אלפי אנשים שנאמנים לחוקי המדינה, משרתים בצה"ל ומשלמים מסים כדת וכדין. רובם המוחלט אנשים נורמליים שעסוקים בעבודה, לימודים וחיי משפחה; רובם המוחלט אינו מעניין את הבי-בי-סי.

אני, לדוגמא, לא מעניין את הבי-בי-סי כי אני לא מספיק מוזר, ואני לא שונא ערבים. אני לא מעניין אותם כי הם הצליחו לאתר אצלי רק "בעיה" אחת: אני חושב שזה לא צודק לנשל את היהודים ממולדתם ההיסטורית ולגזול מהם את כבשת הרש שלהם. ואם בכל העולם ידעו שזאת – ורק זאת – הבעיה האמיתית של היהודים שמתעקשים לגור ביהודה ושומרון, אז כנראה שהעולם לא יבין מה כל כך בעייתי בכך, כי רוב העולם קצת יותר חכם וישר מאשר הבי-בי-סי.

  • עוד באותו נושא:
  • מתנחלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully