וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המהומות התפשטו לבירת לוב, הפגנות באירן

20.2.2011 / 17:18

על פי דיווחים מלוב, עד כה נהרגו למעלה מ-600 מפגינים במהומות ברחבי המדינה, שהתפשטו בשעות האחרונות גם לבירה טריפולי. גם באירן התחדשו המהומות: אלפים מפגינים ורשת הסלולר נותקה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל, קריינות: אביב אברמוביץ')

התחדשו המהומות באירן: אלפי מפגינים יצאו הערב (ראשון) לרחובות ברחבי המדינה, וקראו קריאות "מוות לדיקטטור". המפגינים ניסו להסתער, בין היתר, על משרדי הטלוויזיה הלאומית בטהרן. כוחות הביטחון במדינה, לרבות מיליציית הבאסיג', התעמתו עם המפגינים, אולם לפי שעה לא דווח על נפגעים. בנוסף, דווח כי על שיבושים ברשתות הסלולר במדינה.

לפי דיווחים של גורמי אופוזיציה במדינה, אדם אחד נורה למוות בהפגנות. גורם בכיר בממשל האירני הכחיש את הדיווח. במשטרה האירנית הודו כי הם במיעוט מול המפגינים, אך הכחישו כי היו אירועים אלימים יוצאי דופן.

בתוך כך, למעלה מ-600 מפגינים נהרגו בלוב מאש כוחות הביטחון במהלך הפגנות המחאה נגד המשטר – כך אמר היום פעיל זכויות אדם בלוב, אחמד שרקאווי, לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה". לדבריו, הממשל עושה שימוש בשכירי חרב אפריקאים היורים למוות במפגינים. גורם רפואי אמר כי המצב בעיר בנגזי, בה נערכות ההפגנות הגדולות במדינה, הוא "קטסטרופלי", וכי מרבית ההרוגים נפגעו בראשם ובבטנם מאש כוחות הביטחון. בנוסף, ב"קול ישראל" דווח כי המהומות התפשטו בשעות האחרונות גם לבירה טריפולי.

סוכנות הידיעות הרשמית בלוב דיווחה הבוקר כי כוחות הביטחון במדינה עצרו עשרות בני אדם בעלי אזרחות ערבית וטורקית בחשד שהיו חברים ברשת שמטרתה לערער את יציבות המשטר. על פי הדיווח, כוחות הביטחון עצרו את הפעילים, בעלי אזרחות טוניסאית, מצרית, סודנית, טורקית, פלסטינית וסורית, במספר ערים ברחבי לוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully