וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה עצרת החרדים שתוכננה נגד הגיורים בצה"ל

מוטי לוי

20.2.2011 / 17:31

הפשרה הושגה לאחר שהרבנים האשכנזים קיבלו הבהרות מצד הרב עובדיה יוסף בנוגע לפסיקתו השנוייה במחלוקת בעד הגיורים. אריה דרעי לוואלה! חדשות: "אני שמח שהייתי שותף בהשגת ההסדר"

גורמים בעדה החרדית אישרו היום (ראשון) לוואלה! חדשות כי עצרת המחאה נגד גיורי צה"ל שתוכננה ליום רביעי בוטלה. זאת בעקבות הבהרות שהתקבלו מבית הרב עובדיה יוסף באמצעות משלחת של רבנים ספרדים, בנוגע לפסיקתו כי הגיורים הצבאיים כשרים. המשלחת מסרה את ההבהרות למנהיגה העליון של העדה החרדית, הרב יצחק וייס, ולמנהיג הזרם הליטאי, הרב יוסף שלום אלישיב.

לפי הערכות, רבני העדה החרדית הגמישו את עמדתם נגד הגיורים הצבאיים גם בשל לחץ שהפעילה עליהם הרבנות הראשית, שאף איימה לשלול את רשיון הכשרות שלהם, "בד"ץ העדה החרדית".

יו"ר ש"ס והשר לשעבר אריה דרעי התייחס לנושא לראשונה ואמר לוואלה! חדשות כי ביטול קיום העצרת נבע מהפשרה שהוביל. "אני שמח שהייתי שותף בהשגת ההסדר שמנע את קיום ההפגנות בין הצדדים", אמר דרעי. לדבריו, אם היתה מתקיימת ההפגנה, "זה היה גורם חילול השם גדול שהחרדים והאשכנזים מזה, והספרדים מזה, עומדים משני צידי הרחוב ומפגינים - והמשטרה מפרידה ביניהם. אסור היה לתת למחזה הזה לקרות".

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, אמר לאחר שהפשרה התקבלה כי "הרב לא שינה את דעתו. אני שמח שאחרי הכל הדברים הוסדרו. הרבנים שמעו את הרב והסבירו את הדברים לעדה החרדית". למרות דבריו של השר ישי, גורמים בש"ס לא ראו את מאמציו של דרעי להשיג פשרה בעין יפה, ומוקדם יותר אף פורסם בשם התנועה כי "דרעי מנסה לכופף את מר"ן עובדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully