וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה מחאת החרדים האשכנזים נגד גיורי צה"ל

מוטי לוי

20.2.2011 / 15:59

גורמים בעדה החרדית ציינו כי עצרת המחאה הגדולה שתוכננה להיערך השבוע נגד הגיורים בצה"ל התבטלה. זאת בעקבות הבהרות שנמסרו בשמו של הרב עובדיה יוסף לרבנים בכירים בעדה החרדית

גורמים בעדה החרדית אישרו היום (ראשון) לוואלה! חדשות כי עצרת המחאה נגד גיורי צה"ל שתוכננה ליום רביעי בוטלה בעקבות הבהרות שהתקבלו מבית הרב עובדיה יוסף באמצעות משלחת של רבנים ספרדים. המשלחת הגיעה לבית מנהיגה העליון של העדה החרדית, הרב יצחק וייס, מסרה לו את ההבהרות וכעת היא עושה את דרכה לבית הרב יוסף שלום אלישיב בכדי למסור לו את אותן ההבהרות.

מפלגת ש"ס תקפה היום (ראשון) את השר וחבר הסיעה לשעבר, אריה דרעי, בעקבות התבטאויותיו נגד המפלגה בנושא המחלוקת עם החרדים האשכנזים בסוגיית הגיורים בצה"ל. דרעי תקף בשבוע שעבר את ש"ס ואמר כי "מאז נפלה שינוי - אין שום שינוי". במקביל, הוא מוביל, לטענת אנשי ש"ס, מאמצים בכדי להביא לפשרה בין הרב עובדיה יוסף לבין הרבנים האשכנזים בנושא גיורי צה"ל במטרה לבטל את עצרת המחאה נגד הגיורים שאמורה להתקיים ביום רביעי הקרוב.

מוקדם יותר פרסמה מפלגת ש"ס הודעה תחת הכותרת "דרעי אשם", בה נכתב כי "בהמשך לפרסומים על טיוטת פשרה ששוגרה לרב יוסף שלום אלישיב, מבהירים בש"ס בצורה חד משמעית כי אריה דרעי עומד מאחורי יוזמת ההתרפסות לכופף את מר"ן הרב עובדיה יוסף לגדולי התורה האשכנזים".

עוד נכתב בהודעה כי טיוטת הפשרה שמנסה דרעי להוביל כבר נענתה בשלילה על ידי הרב הראשי לישראל שלמה עמאר, "שאינו חוזר בו מפסיקתו של הרב עובדיה יוסף והביע את דעתו במפורש על כך במוצאי שבת בשידור הלווין קבל עם ועולם".

מיד לאחר תחילת הסערה הציבורית בנושא, עם הודעת הפרקליטות במהלך דיון בג"ץ כי גיורי צה"ל אינם תקפים ללא אישור הרבנות הראשית לישראל, פרסם הרב עמאר הודעה בה נאמר כי הרבנות אכן מכירה בגיורים ובכך עורר על עצמו את זעמם של רבנים רבים בציבור החרדי. בעקבות הלחץ, הודיע עמאר מספר שבועות לאחר מכן כי אין הוא מכיר בגיורים וכי הוא מתכונן לדון בנושא בישיבה מיוחדת של מועצת הרבנות הראשית לישראל.

בישיבה זו הודיעה הרבנות על הקמתה של ועדה לבדיקת גיורי צה"ל בראשות הרב יהודה דרעי, רבה של באר שבע. ועדה זו התפרקה מספר ימים לאחר הקמתה עם התפטרותו של דרעי. מאז, נושא גיורי צה"ל נותר ללא הכרעה, עד לאישורה של הצעת החוק המכירה בגיורי צה"ל בוועדת השרים. כך הוצתה מחדש המחאה בנושא אך כעת, מסתמן, נראה שבוטלה שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully