וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מובארק צבר פלטינה בשווי 15 מיליארד ד'

ניר יהב כתבנו לענייני ערבים

20.2.2011 / 19:06

מרכז מחקר מצרי חשף כי נשיא מצרים המודח, חוסני מובארק הפקיד במהלך שנות שלטונו 19 טונות של המתכת היקרה בחשבון בנק בשוויץ. מהימנות המסמך עדיין איננה ברורה

האם מובארק התעשר בזכות פלטינה? מרכז מחקר מצרי חשף היום (ראשון) מסמך המגלה כי בבעלותו של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק נמצאת כמות גדולה של המתכת היקרה, בשווי 15 מיליארד דולרים. על פי המסמך, ב-11 בדצמבר 1982 הפקיד מובארק 19 טון של פלטינה בחשבונו הפרטי בבנק בשוויץ.

חאלד עלי, ראש המרכז המצרי לזכויות כלכליות וחברתיות שחשף את דבר המסמך, הגיש תלונה בנושא זה לפרקליט המדינה במצרים בדרישה לחקור את מהימנות המסמך. בשיחה עם עיתונאים בקהיר אמר עלי כי הוא אינו יודע עד כמה המסמך מהימן אך למרות זאת הוא הרגיש צורך להעבירו לפרקליט המדינה "שיחליט אם לחקור או לא".

לפני שבוע דיווח העיתון הבריטי 'טלגרף' כי מובארק העביר את הונו האישי המוערך בכשלושה מיליארד דולרים לבנקים בניו יורק, לונדון, פריז ובוורלי הילס במהלך 18 ימי מהומות האזרחים במדינה. על פי הערכות שונות, צבר מובארק למעלה מ-40 מיליארד דולרים במשך 30 שנות כהונתו כנשיא, אך הערכות אלה לא אומתו.

פרקליטים המייצגים את הנשיא המודח הכחישו הערב את הדיווחים על ההון העצום שצבר על פי החשד במהלך שנות שלטונו במדינה. "הנשיא לשעבר הגיש את המסמכים הפיננסיים לרשויות הרלוונטיות בהתאם לחוק, אני מכחיש את כל מה שנאמר ופורסם בנושא בשבועות האחרונים, במצרים ומחוצה לה", אמר אחד מנציגיו של מובארק בעילום שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully