וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו הקיצוץ הרוחבי וההוזלה בתחבורה הציבורית

פנחס וולף

20.2.2011 / 14:10

הממשלה אישרה ברוב של 18 תומכים מול 7 מתנגדים את הקיצוץ הרוחבי במשרדיה. כמו כן אישרה הממשלה את ההוזלה בתעריפי התחבורה הציבורית בפריפריה בשיעור של 10%

הממשלה אישרה בצהרים (ראשון) את הקיצוץ הרוחבי במשרדיה בכדי לממן את שורת ההקלות שהציעו ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ. ההחלטה התקבלה ברוב של 18 תומכים מול שבעה מתנגדים, בהם השרים של ישראל ביתנו, שרת התרבות לימור לבנת והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום.

בנוסף, אישרה הממשלה הוזלה בתחבורה הציבורית. בהתאם לכך, יוזלו מחירי הנסיעה בקווים המחברים בין הפריפריה לערים הגדולות ובפריפריה עצמה וכן כרטיסי ה"חופשי חודשי" באוטובוסים בשיעור של 10%. כרטיס "חופשי חודשי" של הרכבת יעלה כמחיר 23 נסיעות, במקום מחיר של 26 נסיעות הנהוג היום. בנוסף, תחום כרטיסי ה"חופשי חודשי" בגוש דן יורחב, לאחר שהדבר כבר נעשה בירושלים ובחיפה, ויכלול גם ישובים נוספים.

עלות ההטבה לקופת המדינה היא 300 מיליון שקלים. לכך צריך להוסיף את ההנסכה שחושבה על בסיס העלאת המס על הדלק שבוטל בינתיים. מלבד הקיצוץ הרוחבי, יקוצצו 300 מיליון שקלים לשנתיים מתקציבי הפיתוח של רשת הכבישים הבין-עירונית, וחמישה מיליוני שקלים לשנתיים מבסיס התקציב המנהלי של המוסד לביטוח לאומי. שר האוצר יפנה גם ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין ולמבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בבקשה לבצע קיצוץ במוסדותיהם.

שר האוצר, יובל שטייניץ, החליט שהקיצוץ הרוחבי מתקציבי משרדי הממשלה בשיעור של 1% בשנת 2011 ועוד 1% בשנת 2012 לא יחול על משרדי החינוך, הרווחה והביטחון.

שרת התרבות, לימור לבנת, שכאמור הצביעה נגד ההצעה, מסרה כי "מדובר על פניו בצעדים נכונים לטובת הציבור, אך ניתן היה לצפות מהאוצר למצוא דרכים טובות יותר למימון או לפחות להציע חלופות למימון הגדלת הסובסידיה לתחבורה הציבורית. מדובר בקיצוץ הרוחבי השני השנה, שהוא הדרך הקלה הפוגעת בשירותים לציבור ובעיקר בחמישה העשירונים התחתונים שרובם גרים בפריפריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully