וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 200 מפגינים נהרגו עד כה במחאה בלוב

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.2.2011 / 11:40

לפי עיתון האינדיפנדנט, נספרו עד כה כ-200 גופות מפגינים ברחובות העיר בנגזי בלוב. בנוסף, דווח כי 1,000 בני אדם נורו על ידי כוחות הביטחון של קדאפי

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

עשרות מפגינים לובים נהרגו בהפגנות המחאה במדינה נגד משטרו של השליט מועמר קדאפי, רובם בעיר השנייה בגודלה בלוב - בנגזי. העיתון הבריטי 'אינדיפנדנט' דיווח הבוקר (ראשון) כי מספר הגופות שנמצאו בבנגזי מאז תחילת ההפגנות עומד על 200. בנוסף, העיתון דיווח כי 1,000 בני אדם נפצעו מאש חיה שירו כוחות הביטחון. עדי ראייה מסרו עוד כי מסוקי חיל האוויר הלובי ירו אש חיה לעבר המפגינים.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הרשמית בלוב דיווחה הבוקר כי כוחות הביטחון במדינה עצרו עשרות בני אדם בעלי אזרחות ערבית וטורקית בחשד שהיו חברים ברשת שמטרתה הייתה לערער את יציבות המשטר. על פי הדיווח, כוחות הביטחון עצרו את עשרות הפעילים, הנושאים אזרחות טוניסאית, מצרית, סודנית, טורקית, פלסטינית וסורית, במספר ערים ברחבי לוב.

רשת הטלוויזיה הלבנונית 'אל-מנאר' דיווחה אמש כי בהפגנות המחאה בבנגזי נהרגו תשעה מפגינים נוספים מאש כוחות הביטחון הלובים. רשת אל-ג'זירה דיווחה אף מפי עדי ראייה במקום כי כוחות הביטחון ירו אש חיה לעבר המפגינים וכי "עשרות מפגינים נהרגו ונפצעו". על פי דיווח ברשת הטלוויזיה CNN, שמסתמך על רופא לובי, עשרות אנשים נפגעו מאש של מסוקים לעבר המפגינים. "המצב כעת קריטי", אמר הרופא.

אתמול דיווח ארגון זכויות האדם HUMAN RIGHTS WATCH כי לפחות 84 בני אדם נהרגו על ידי כוחות הביטחון במהלך ההפגנות בלוב. בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של הארגון, נמסר כי הנתונים מסתמכים על מידע שהגיע מבתי חולים ומעדי ראייה בלוב.

  • עוד באותו נושא:
  • לוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully