וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור!

ד"ר איל נחמיאס | צילום: Shutterstock

20.2.2011 / 11:06

הפינצ'רית מרגישה את מצוקת הקוקרית ומנסה, בדרכה, לעזור לה על ידי ליקוק אינסופי? הוויסלה מכור למקלחות? הפקינזית נוחרת חזק באופן מדאיג? וטרינר פורינה ד"ר איל נחמיאס עונה לכם

קוקר ספנייאל אמריקאי חום שוכב. ShutterStock
סימפטיה מהפינצ'רית. קוקר ספנייאל אמריקאי/ShutterStock

יש לי קוקר ספניאלית בת 9 ופינצ'רית בת 3. לקוקרית יש בעיות עיניים שמטופלות, אבל הפינצ'רית כל הזמן מלקקת לה את העיניים. האם היא עושה את זה כי היא יודעת שמשהו לא בסדר, או שזה סתם משהו שהיא עושה? והאם זה גורם נזק לקוקרית?

הפעולה של הליקוק אכן נובעת מהעובדה שיש לאיזור הפגוע ריח שונה והכלבה השניה מרגישה את המצוקה ומנסה, בדרכה, לעזור לה. בדרך כלל, הליקוק לא עוזר מבחינה גופנית, אולי רק קצת מבחינה רגשית כלפי הכלב הפגוע.

רצוי לגשת לווטרינר המתמחה בבעיות עיניים כדי לטפל בבעיה. לגזע זה יש נטיה לבעית העין היבשה. לעיתים רבות, הטיפול בטיפות המגבירות את כמות הדמעות וטיפות שימון לעין יכולות לשפר מאד את המצב.

כלב ויסלה שוחה. ShutterStock
"הוא מאד אוהב להתרחץ, רץ וקופץ לאמבטיה בעצמו ומחכה לי". ויסלה הונגרי שוחה/ShutterStock

כלב הוויסלה שלי מטייל הרבה ושוחה בים. בכל פעם שהוא חוזר מטיולי חורף או חוזר מהים בקיץ, אני רוחצת אותו במקלחת במים חמים עם מעט שמפו תינוקות. הוא מאד אוהב להתרחץ, רץ וקופץ לאמבטיה בעצמו ומחכה לי. האם רחיצות תכופות (אחת לשבוע, או יותר) יכולות להזיק?

ראשית, טיול הוא חלק מאד חשוב מהאינטראקציה של כלב עם בעליו והסביבה שלו. הכלב ממש זקוק לזה, ולצערי כלבים רבים לא זוכים לבעלים כמוך ונשארים רוב היום בבית ונאלצים להסתפק במנות קלושות של טיול פיפי. אפשר לרחוץ את הכלב ואין עם זה בעיה. רצוי לנגב היטב לאחר מכן. נסי לפעמים פשוט לנגב ולתת לכלב להתייבש. לאחר כמה שעות הכלב כמו חדש. לא תמיד יש לרחוץ את הכלב ביסודיות כזו. במיוחד כשמדובר בכלב מגזע כמו ויסלה עם שיער קצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כלב פקינז נח על מגבת. ShutterStock
"לאחרונה היא נוחרת ממש חזק". פקינזית במנוחה/ShutterStock

יש לי פקינזית בת שנה וחצי. הבנתי שהגזע הזה נוחר כי האף שלהם דחוס, אבל לאחרונה כשהיא ישנה היא נוחרת ממש חזק. לפעמים זה נשמע כאילו היא נחנקת. ממה זה נובע? זה מעיד על בעיית נשימה? יש טיפול מונע?

הנחירה וקשיי הנשימה הם חלק מסינדרום הברכיצפלים. ברכיצפלים הם כל הגזעים הפחוסים כמו פאג, פקינז וכיוב'. כלבים אלו סובלים משילוב של שלושה גורמים הגורמים לבעיה:

1. נחיריים צרים במיוחד. טיפול פשוט עשוי לפתוח בקלות את הנחיריים ולהביא לכניסת אויר טובה ומשופרת בהרבה.

2. נחיר רך וארוך מדי. בעיה זו נפוצה וגורמת לרעש הרב המושמע בעת הנשימה, בעיקר אם הכלב משנה תנוחה או מתאמץ. גם לכך יש ניתוח, אך הוא מסובך יותר ובעל סיכון מסוים. טיפול איכותי במצב קשה יביא לשיפור רב.

3. שקים לרינגאלים. אלו הם שני שקיקים קטנים אשר לעיתים רבות צונחים פנימה אל חלל הלוע וניתן לראותם רק בבדיקה תחת הרדמה או טשטוש. במצב של תת לחץ, כשהכלב מתאמץ לשאוב אויר הם עלולים לקפוץ פנימה ולגרום לחסימת אויר נוספת שתקשה מאד על הכלב לישון.

כלבים הסובלים מהבעיה עלולים להיות בסכנת חיים במזג אויר חם או במאמץ, ולעיתים אף לא מסוגלים לשנות תנוחה למצב של שינה.

חשוב מאד שכלב כזה יעבור טיפול כדי לשפר את איכות חייו. עד אז, לא לאמצו ולא לקחתו למקומות חמים ולחים כמו חוף הים.
רצוי לעשות שימוש בריתמה ולא בקולר צוואר רגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully