וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית נגד קוקה קולה: "המשקה מכיל אלכוהול"

גלעד גרוסמן

20.2.2011 / 16:03

תביעה ייצוגית בסך 1.2 מיליארד שקלים הוגשה נגד חברת קוקה קולה בשל הפרסומים כי המשקה מכיל לכאורה אלכוהול - האסור לפי הדת המוסלמית

תביעה נוספת הוגשה נגד החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בעקבות חשיפת "המתכון הסודי" של המשקה קוקה קולה. תושב ירושלים מוסלמי הגיש הבוקר (ראשון) תביעה ייצוגית בגובה של כ-1.2 מיליארד שקלים נגד החברה, לאחר שנחשף כי המשקה הפופולרי שזו מייצרת מכיל לכאורה גם אלכוהול, האסור באיסלם.

בשבוע שעבר פורסם בארה"ב כי הרכיב הסודי במשקה הקולה, הידוע בכינוי המסחרי 7X, מכיל שורה של מרכיבים, בהם גם אלכוהול. בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עורכי הדין האני טנוס, אופיר כהן ומחמד מחאג'נה, נטען כי "מדובר באחד ממעשי ההטעיה הגדולים בהיסטוריה הצרכנית".

התובע טוען שהוא מוסלמי אדוק, ולכן, בהתאם לחוקי דתו, נאסר עליו לשתות אלכוהול, ואילו ידע שהמשקה מכיל אלכוהול, היה נמנע מלצרוך אותו. "המבקש נפגע ממעמקי נשמתו כאשר נודע לו כי המשקה האהוב עליו מכיל אלכוהול, והרי הוא מוסלמי ששומר מאוד על מצוות הדת, מתפלל כל יום, ולכן הכרחתו לשתות אלכוהול בדרך של הטעייה, גרמה לו למפח נפש אדיר", נכתב.

בתביעה נכתב עוד כי בישראל חיים כ-1.2 מיליון מוסלמים, והנזק שנגרם לכל אחד מהם מסתכם באלף שקלים. "מעלימים את קיומו של הרכיב האלכוהולי במוצר, כמובן תוך מודעות לכך כי העולם המוסלמי כולו נמנע מלצרוך מוצרים שמכילים אלכוהול בתוכם".

מחברת קוקה-קולה העולמית נמסר: "בתהליך הייצור של קוקה-קולה, אלכוהול לא מוסף כרכיב ואין כל תהליך של פרמנטציה(התססה). הרכיבים ותהליכי הייצור המעורבים בייצור קוקה-קולה נתונים לפיקוח קפדני של הממשל ורשויות הבריאות ביותר ממאתיים מדינות, שמכירות בקוקה-קולה באופן עקבי כמשקה לא-אלכוהולי. קוקה-קולה הינו מוצר בטוח ועומד בדרישות הבטיחות, החוק והנהלים בכל מדינה בה נמכרים המותגים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully