וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עמאר לאשכנזים: "הזהרו מלפגוע בעובדיה"

מוטי לוי

20.2.2011 / 8:19

מספר פוסקים אשכנזים הכריזו על הפגנה נגד הכשרת הגיורים בצה"ל ע"י הרב עובדיה יוסף. הרב הראשי שלמה עמאר הזהירם פן יעשו זאת. "מי ששלח ידו ברב לא יצא נקי"

הרב הראשי לישראל, שלמה עמאר, החליף אמש (שבת) את מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף, בדרשתו השבועית, לאחר שבשבוע האחרון יוסף לא חש בטוב. במהלך הדרשה איים עמאר על החרדים האשכנזים שמתכוננים להפגין ביום רביעי הקרוב נגד הכשרתם של גיורי צה"ל על ידי יוסף כי "עיניי ראו עשרות שנים, כל מי ששלח ידו ברב לא יצא נקי".

לפני כחודש התיר הרב עובדיה יוסף את גיורי צה"ל וחתם בכך חודשים של התלבטויות ברבנות הראשית בסוגיה הרגישה. הכשרתם של הגיורים התקבלה מלכתחילה בכעס בחצרותיהם של כמה מהמנהיגים החרדים הבכירים שהבטיחו לצאת לעצרות מחאה נגד המהלך. האיומים, כאמור, הבשילו בימים האחרונים לכדי מעשים, ועצרת מחאה נקבעה ליום רביעי הקרוב בהשתתפות הרב משה שטרנבוך, מבכירי המנהיגים של "העדה החרדית" האנטי ציונית, והרב יוסף שלום אלישיב, מבכירי הפוסקים של הזרם הליטאי ביהדות החרדית. אם ההפגנה תתקיים כמתוכנן, צפויים להשתתף בה עשרות אלפי אנשים.

"בעוונותינו, יש כמה אנשים שהולכים ומוציאים דיבה רעה, וזה כואב על כל המחלוקת הזאת. אני מתבייש שאני צריך להסביר את מרן פוסק הדור", אמר עמאר בדרשתו. עמאר הוסיף כי "אוי לנו, צריכים להיזכר בכבוד התורה, ואני מבקש מהציבור שיתפללו שלא תהיה שנאת חינם ושלא ייפגע עם ישראל מהפגיעה בכבוד גדול התורה ושהקדוש ברוך הוא יציל את עם ישראל כולו".

במקביל לדרשתו של עמאר, התקיימה אמש פגישה בין יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, לבין נציגי "העדה החרדית" בביתו של השר. במהלך הפגישה, דרשו נציגי העדה החרדית שהרב עובדיה יוסף יחזור בו מפסק ההלכה המכשיר את גיורי צה"ל. מנגד, בש"ס דרשו לבטל את עצרת המחאה כנגדם. בסיום הפגישה הודיעו שני הצדדים על כישלון השיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully