וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטת החשודים ברצח ברהט: "הם מסרו הודאות שווא"

רמי שני

20.2.2011 / 0:01

בימ"ש השלום בב"ש האריך את מעצרם של שני הקטינים החשודים ברצח הנער קייס אבו סיאם ברהט. פרקליטתם: "חקרו את החשודים בשעות הלילה ללא הוריהם, דבר האסור לפי חוק"

בית משפט השלום בבאר שבע האריך אמש (שבת) בעשרה ימים את מעצרו של אחד הקטינים החשודים ברצח הנער קייס אבו סיאם בעיר רהט. מעצרו של הקטין השני החשוד בביצוע המעשה הוארך ביום אחד בלבד. פרקליטתם של השניים, עורכת הדין מריה מזאוי-מרשי מהסניגוריה הציבורית אמרה כי בחקירת השניים, נפלו הרבה פגמים, דבר שהוביל לטענתה לכך שהשניים ימסרו הודאות שווא.

לדברי הפרקליטה, "השניים במצב נפשי קשה מאוד ואינם מסוגלים למסור את העדות. לבד מזאת, החוקרים חקרו אותם מבלי שהוריהם יהיו שם. חקרו אותם בשעות הלילה, דבר האסור לפי חוק ולא התאפשר להם להיוועץ בעורך דין". מזאוי-מרשי הוסיפה כי בית המשפט קיבל את טענותיה ובשל כך החליט להאריך את מעצרו של אחד החשודים ביום אחד. "בית המשפט מתח ביקורת על התנהלות החקירה במשטרה ואנחנו סבורים שהדבר יבוא לידי ביטוי בהמשך ההליך המשפטי".

מוקדם יותר הותר לפרסום כי היחידה המרכזית במשטרה מרחב נגב טענה כי הצליחה לפענח את הרצח של אבו סיאם, שאירע ביום חמישי בעיר רהט. המשטרה עצרה בסוף השבוע את הקטינים החשודים וטענה כי השניים הודו במעשה ואף שחזרו אותו. השניים אמרו בחקירתם כי הם קינאו בנער על הצלחתו הגדולה בכל התחומים והחליטו לפגוע בו. חקירת המשטרה מתמקדת כעת בהשתלשלות המקרה, שבמהלכו נשרף הנער למוות. ככל הידוע, השניים הינם קרובי משפחתו של הנרצח והמעשה תוכנן לפני הוצאתו אל הפועל.

קייס הגיע עם קרוב משפחה שלו להתפלל במסגד, ביום חמישי לפנות ערב. אחר כך, הוא ככל הידוע, הלך עם חבריו לשחק באולם ספורט. שני הנערים, המתגוררים באותה שכונה ונמנים על המשפחה המורחבת של חמולת אבו סיאם ברהט, פגשו בנער, בן גילם. על פי החשד, הם איימו עליו ודרשו ממנו לבוא עמם. לא נשללת האפשרות שבשלב זה הם פתחו עמו בשיחה ידידותית תחילה, בה שכנעו אותו להצטרף אליהם.

בשלב מסוים, כשהיו בסביבת כביש בחלק הדרומי של רהט הם דקרו אותו, גררו אותו דרך גשר נמוך אל ערוץ ואדי העובר מתחת לכביש, הביאו אותו אל ערימת צמיגים וקרטונים שהכינו מבעוד מועד, עטפו את הנער בחומרי השריפה, הציתו את חומרי הבערה ונמלטו מהמקום. המשטרה הצליחה ככל הנראה לבצע מעקב אחר חלק משיחות הטלפון שניהל הנער.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • רהט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully