וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: השרים לא יאשרו את חוק "אמנים משתמטים"

20.2.2011 / 0:01

אמנם מרבית שרי הליכוד עדיין לא החליטו אם יתמכו או יתנגדו לחוק האוסר הזמנת הופעות של אמנים שלא שירתו בצה"ל, אולם ההערכה בקרב גורמים פוליטיים היא שבסופו של דבר רובם יתנגדו

ועדת השרים לחקיקה תדחה ככל הנראה הבוקר (ראשון) את הצעת "חוק אמנים משתמטים" של ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו). הצעת החוק קובעת כי גוף ציבורי הממומן על ידי המדינה לא יורשה לממן אמנים שמעוניינים ליטול חלק במופעי תרבות וספורט, אך לא שירתו בצה"ל או לא התנדבו לשירות לאומי. עם זאת, שר התרבות והספורט יהיה רשאי לאשר מופע של מי שלא שירת בצה"ל או בשירות לאומי, ובלבד שהשתכנע מהנימוקים שיציג בפניו ראש הגוף הציבורי המממן.

מבדיקת וואלה! חדשות עולה, כי אמנם מרבית שרי הליכוד, שעל הצבעתם יקום או ייפול החוק, עדיין לא החליטו אם יתמכו או יתנגדו לחוק, אולם ההערכה בקרב גורמים פוליטיים היא שבסופו של דבר רובם יתנגדו להצעה. נכון להערב, שמונה משרי ליכוד טרם החליטו כיצד יצביעו וחמישה שרים ככל הנראה יתנגדו להצעת החוק, בראשם שרת התרבות והספורט לימור לבנת, ואילו ארבעה שרים יתמכו.

השרה לבנת אמרה אמש כי, "אני מגנה את תופעת ההשתמטות מצה"ל וסבורה שלכל אזרח ואזרחית יש חובה לשרת את המדינה בשירות צבאי או בשירות לאומי אזרחי. גם אני מודאגת מהירידה במספר המתגייסים, ואני קוראת לצה"ל לבחון שוב את מדיניות מתן הפטורים מגיוס. יחד עם זאת, יודגש כי משרד התרבות והספורט אינו מממן הופעות, אמנים, ספורטאים ומופעי תרבות וספורט, כי אם תומך בכ- 1,000 מוסדות וגופי תרבות וספורט בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully