וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיך להתחמם בלוב: עוד 9 מפגינים נורו למוות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.2.2011 / 0:01

רשת טלוויזיה לבנונית מדווחת כי תשעה בני אדם נהרגו בהפגנות המחאה בעיר השנייה בגודלה בלוב. הדיווח מצטרף לפרסומים על 84 הרוגים בהפגנות קודמות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

רשת הטלוויזיה הלבנונית 'אל-מנאר' דיווחה אמש (שבת) כי בהפגנות המחאה בבנגזי, העיר השנייה בגודלה בלוב, נהרגו תשעה מפגינים נוספים מאש כוחות הביטחון הלובים. רשת אל-ג'זירה דיווחה אף מפי עדי ראייה במקום כי כוחות הביטחון ירו אש חיה לעבר המפגינים וכי "עשרות מפגינים נהרגו ונפצעו". על פי דיווח ברשת הטלוויזיה CNN, שמסתמך על רופא לובי, עשרות אנשים נפגעו מאש של מסוקים לעבר המפגינים. "המצב כעת קריטי", אמר הרופא שביקש לא להזדהות בשמו. "העיר נמצאת, מעשית, תחת מצור".

בשעות הבוקר אתמול דיווח ארגון זכויות האדם HUMAN RIGHTS WATCH כי לפחות 84 בני אדם נהרגו על ידי כוחות הביטחון במהלך הפגנות המחאה בלוב. בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של הארגון, נמסר כי הנתונים מסתמכים על מידע שהגיע מבתי חולים ומעדי ראייה בלוב.

הארגון קרא לממשלת לוב "להפסיק באופן מיידי את המתקפות על אזרחים שמפגינים בשקט ולהגן עליהם מפני התקפות ברבריות מצד חמושים המזוהים עם הממשלה". סגן מנהל הארגון ג'ו סטרוק, האמון על ענייני המזרח התיכון וצפון אפריקה, אמר כי "כוחות הביטחון של מועמר קדאפי יורים אש חיה לעבר אזרחים לובים והורגים אותם רק משום שהם מבקשים שינוי פוליטי".

במקביל, 60 עד 80 מפגינים בבחריין נפגעו אתמול בצהריים מגז מדמיע או מכדורי גומי שירתה לעברם המשטרה בכיכר הפנינה בבירה מנאמה. הנפגעים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סלמניה בבירה. לדברי רופא העובד בבית החולים, התפוסה במקום מלאה כעת, ומלאי החמצן אינו מספיק לטיפול בנפגעים. מוקדם יותר נמסר כי צבא בחריין נסוג מרחובות הבירה מנאמה. את מקומו תפסו כוחות המשטרה.

בתוך כך, חודשו ההפגנות גם בטוניס. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, כי כ-18,000 אנשים חסמו אתמול את הכביש המרכזי של בירת טוניסיה. רובם – כ-15,000 מהם - מוחים נגד התנועה האיסלמית במדינה. זאת לאחר שכומר פולני נרצח על ידי קיצונים במדינה. 3,000 נוספים הפגינו מול שגרירות צרפת, כשהם דורשים את פיטוריו של השגריר הצרפתי. נכון לעכשיו, הצבא אינו מתערב בנעשה במדינה

* עדכון ראשון - 20:20.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully