וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד בשבי 1,700 ימים: "די לתירוצים"

אריאל נוי

20.2.2011 / 0:00

במאהל משפחת שליט ציינו 1,700 ימים לנפילתו בשבי של גלעד שליט. אחיו, יואל: "אנו רק יושבים במאהל ולא מקבלים אף דיווח על מצבו של גלעד. רק מדי פעם שומעים ציוצים בתקשורת"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: קובי נתן, עריכה: יותם בן-דוד)

באוהל המחאה של משפחת שליט מול בית ראש הממשלה בירושלים, ערכו אמש (שבת) עצרת מחאה, לציון 1,700 יום לנפילתו של גלעד שליט בשבי חמאס. מאות תומכים הגיעו לעצרת, בה נאמו אמו של גלעד, אביבה שליט, שרת החקלאות אורית נוקד שהתקבלה בשריקות בוז, ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון והסופר מאיר שלו.

אביבה שליט, אמרה בנאומה: "שוב אנחנו עומדים כאן הערב, מול ביתו של ראש הממשלה כשגלעד בשבי. זועקים את זעקתו האילמת של גלעד, זועקים לכיוון ראש הממשלה, הספון בביתו מאחורי החומות והחלונות האטומים. אלו 1,700 ימים של מחדל מתמשך. 1,700 ימים ולילות מתישים של שבי בעזה. של געגועים לכל מה שהשאיר גלעד מאחור. ציפייה וערגה לחושך, צבע, גאווה ואור שמש. דברים שלנו הם מובנים מאליהם".

תמונות מהעצרת לציון 1,700 ימים לשבי של גלעד שליט. עומר מירון
"אומרים לראש הממשלה: די! די לדיבורים! די להסברים ובעיקר די לתירוצים"./עומר מירון

אביבה פנתה למקבלי ההחלטות במדינה ואמרה: "יש לנו ציפיות ותקוות שמי ששלח אותו למשימה ישיב אותו הביתה. הדבר היחידי שקרה וקורה כל הזמן, אלו דיבורים ששוטפים את הכל. בעיקר אלו 1,700 ימים של בדידות איומה. מישהו יכול לדמיין לעצמו סיוט כזה? האם מקבלי ההחלטות יכולים לדמיין איך היו סובלים 1,700 ימים של סבל ובדידות ללא תקווה באופק?.

"אנחנו אומרים לראש הממשלה: די! די לדיבורים! די להסברים ובעיקר די לתירוצים. השב את גלעד הביתה, לפני שיהיה מאוחר מדי, אני רוצה אותו בחזרה. כולנו רוצים אותו בבית. רוב העם שממשיך להגיע לכאן ברבבותיו מאוחד בדעה שאת גלעד צריך להחזיר עכשיו. המדינה תדע בעבר ותדע בעתיד לטפל במחבלים אם וכאשר יהיה צורך", סיכמה אביבה שליט.

הסופר מאיר שלו, אמר בנאומו: "היום הוא היום ה-1,700 של גלעד בשבי, אך כל יום הוא יום בו צריך לדרוש דין וחשבון מראש הממשלה על מעשיו בנוגע לחייל השבוי שלו". שלו פנה לנתניהו ואמר כי "את הנושא הזה לא תצליח לפתור בעוד ספין, בעוד פוזה, בעוד משרה או בעוד הפחדה. יש לדבר הזה משמעוית לאומיות של פגיעה ברוח החברה הישראלית וברוח צה"ל. יש לך הזדמנות להראות שנוצרת מחומר של מנהיג - כראוי לעומד בראש מדינה".

תמונות מהעצרת לציון 1,700 ימים לשבי של גלעד שליט. עומר מירון
תמונות מהעצרת לציון 1,700 ימים לשבי של גלעד שליט/עומר מירון

אחיו של גלעד, יואל שליט, אמר לגלי צה"ל כי ההפגנה נובעת מחוסר אונים. "אנו לא מקבלים אף עדכון ממי שאמור לדאוג לשחרורו, ורק דרך התקשורת אנו שומעים מדי פעם ציוצים על התקדמות במשא ומתן, שמתנהל בעצלתיים".

שליט אמר עוד, כי צריך להפסיק את הפקרת חייל צה"ל, לדבריו, אך ציין כי כרגע המחאה נשמרת על על אש נמוכה. "כרגע אנו יושבים במאהל המחאה. אנו לא יכולים לקיים מחאה רועמת לאורך זמן, כפי שעשינו בזמן הצעדה", הסביר. שליט הזכיר כי קיימת סכנה שמקרה רון ארד יחזור, ועקבותיו של גלעד אחיו יאבדו. "במבחן התוצאה, אין הבדל בין התנהלות ממשלת אולמרט ונתניהו בנושא. אנחנו מחכים למנהיג שיצליח לסיים את המצב, ולהביא להחלטה בנושא", אמר יואל.

* עדכון ראשון - 20:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully