וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה בלוב: לפחות 84 הרוגים מאז תחילת ההפגנות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

19.2.2011 / 9:35

בהודעה שפרסם ארגון זכויות האדם HUMAN RIGHTS WATCH דווח על לפחות 84 הרוגים מאז תחילת המחאה בלוב. רק אתמול נהרגו 35 מהמפגינים בעיר בנגזי

ארגון זכויות האדם HUMAN RIGHTS WATCH דיווח כי לפחות 84 בני אדם נהרגו על ידי כוחות הביטחון במהלך הפגנות המחאה בלוב. בהודעה שפורסמה הבוקר (שבת) באתר האינטרנט של הארגון, נמסר כי הנתונים מסתמכים על מידע שהגיע מבתי חולים ומעדי ראייה בלוב.

הפגנות נגד קדאפי בלוב. AP
הפגנות נגד קדאפי בלוב/AP

הארגון קרא לממשלת לוב "להפסיק באופן מיידי את המתקפות על אזרחים שמפגינים בשקט ולהגן עליהם מפני התקפות ברבריות מצד חמושים המזוהים עם הממשלה". סגן מנהל הארגון ג'ו סטרוק, האמון על ענייני המזרח התיכון וצפון אפריקה, אמר כי "כוחות הביטחון של מועמר קדאפי יורים אש חיה לעבר אזרחים לובים והורגים אותם רק משום שהם מבקשים שינוי פוליטי".

האינטרנט הופל

בתוך כך דיווחה רשת הטלוויזיה אל-ערביה כי רשת האינטרנט בלוב הופלה בשעה 2 לפנות בוקר. מקורות לובים מסרו עוד כי הפגנות המחאה שאירעו בימים האחרונים הובילו לאנרכיה ביטחונית בערים דרנה, ביידה, בנגזי וזנתאן. "אזרחים החליטו להקים גופי אבטחה אזרחיים כדי לשמור על שכונות המגורים", הוסיפו.

אתמול נערכו הפגנות מחאה ברחבי לוב, רובן בערים בנגזי וביידה. כוחות הביטחון הלובים תקפו באש חיה את המפגינים והרגו, לטענת ארגון זכויות האדם, 35 מפגינים רק אתמול בבנגזי. לפי הדיווח, רבבות בני אדם השתתפו אתמול בהפגנות המחאה בעיר נגד המשך שלטונו של מועמר קדאפי. על פי דיווחים שהגיעו לארגון אמנסטי מבתי חולים במדינה, מרבית ההרוגים נורו בראש, בצוואר ובחזה, עדות לכך שכוחות הביטחון במדינה קיבלו הוראה להשתמש בנשק חי כדי להרוג.

מפגינים מתנגדי משטר הצליחו אמש להשתלט, לפחות זמנית, על העיר אל-ביידה שבמזרח לוב, שבה מתנהלות כבר יומיים הפגנות נגד השלטונות, לאחר שכוחות של המשטרה המקומית חברו אליהם - כך הודיעו שני ארגוני אופוזיציה לוביים גדולים. מנגד, רשת אל ג'זירה דיווחה כי שידוריה במדינה נחסמו בטלוויזיה ובאתר האינטרנט. "אני לא חושב שניתן להשוות את לוב למצרים או לטוניסיה, קדאפי יילחם בכל כוחו עד הרגע האחרון", אמר בשיחת טלפון נועם בנוטמאן, אחד המפגינים במדינה.

בתוך כך, שר החוץ הבריטי ווליאם הייג קורא ללוב לחדול משימוש בכוח נגד המפגינים במדינה ומפציר בממשלות במזרח התיכון להיענות ל"שאיפות הלגיטמיות" של אזרחיהן. "אני מגנה את האלימות בלוב", אמר הייג בצהריים (שבת), כולל הדיווחים על שימוש באש חיה נגד המפגינים. זה בלתי קביל ומחריד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully