וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: שבוע שלישי ברצף של עליות שערים

נמרוד הלפרן

19.2.2011 / 0:03

שבוע שלישי ברצף של מגמת עלייה לקראת סוף השבוע. דאו ג'ונס בשיא של שנתיים וחצי. ביום שני לא יתקיים מסחר בארה"ב, לרגל יום הנשיא

בורסות וול סטריט נסגרו הלילה (שישי) במגמה חיובית בדרכן לעלייה שבועית שלישית ברציפות, על רקע פגישת שרי האוצר של מדינות ה-G-20 היום בפאריס.

המסחר התקיים גם על רקע צעדים נוספים של הבנק המרכזי של סין לצמצום היקף האשראי במדינה ובעקבות דבריו של בכיר בבנק המרכזי של אירופה לפיהם יתכן שיהיה צורך להעלות את הריבית בגוש היורו. ביום שני לא יתקיים מסחר בבורסות המניות בארה"ב לרגל חופשת יום הנשיא.

מדד דאו ג'ונס, עלה ב-0.6% לרמה של 12,391 - הסגירה הגבוהה ביותר מאז חודש יוני 2008; מדד S&P 500, אשר השלים זינוק של כמעט 100% משפל של 12 שנים אליו נפל במארס 2009 - הכפלת המדד המהירה ביותר מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול של המאה הקודמת, הוסיף 0.2% לרמה של 1,342 נקודות בדרכו לעלייה שבועית של 1% - עלייה שבועית שלישית ברציפות.

מדד נאסד"ק עלה ב-0.1% לרמה של 2,833 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2007. ירידות נרשמו בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים - אשר ירדה אתמול לשפל של שבועיים - עלתה ב-0.01% לרמה של 3.59%.

מחוץ לגבולות בארה"ב: באסיה, הבנק המרכזי של סין הודיע היום על העלאת שיעור הרזרבות שנאלצים הבנקים המסחריים במדינה לקחת כנגד ההלוואות שהם מעניקים ב-0.5%, במטרה להפחית את קצב ההלוואות של הבנקים, לבלום את ההאצה באינפלציה ולמנוע היווצרות של בועות נכסים. לאחר ההעלאה, שתיכנס לתוקף ב-24 בפברואר, יידרשו הבנקים להחזיק ברזרבות של 19.5% כנגד ההלוואות שהעניקו, הודיע הבנק המרכזי הסיני. המהלך, לפי כלכלני ברקליס, צפוי לצמצם את הנזילות בשוק הסיני ב-360 מיליארד יואן (55 מיליארד דולר).

ה-G20 ידון באינפלציה העולמית

הדרישה כי הבנקים בסין יגדילו את הרזרבות הגיעה לאחר שההאצה באינפלציה במדינה הובילה לשלוש העלאות ריבית בתוך ארבעה חודשים ובעקבות העלייה החדה במחירי הבתים, שעלו ב-68 מתוך 70 ערים בינואר, גם לאחר שממשלת סין נקטה בשורה ארוכה של צעדים בשנה האחרונה כדי לצנן את הפריחה בשוק הדיור.

שרי האוצר של מדינות ה-G20, שייפגשו בפאריס, ידונו בשורה של צעדים לבלימת ההאצה באינפלציה העולמית, לאחר עלייה במחירי המוצרים ברחבי העולם שאילצה מדינות רבות להעלות ריביות והעלתה חששות בנוגע ליציבותה של ההתאוששות הכלכלית מהמשבר.

יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, הנמצא גם הוא בפאריס, יצא היום להגנת התוכנית השנייה להרחבה כמותית בארה"ב, על רקע ביקורת בעולם כי התוכנית - במסגרתה רוכש הבנק הפדרלי אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בסך 600 מיליארד דולר - גורמת להתגברות האינפלציה ובועות נכסים ברחבי תבל. ברננקי אמר את הדברים בנאום לקראת פתיחת פסגת שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של מדינות ה-G20.

ענקית השבבים האמריקאית אינטל הודיעה היום על כוונתה להקים מפעל לייצור שבבים במדינת אריזונה בארה"ב השקעה של חמישה מיליארד דולר. אינטל, היצרנית הגדולה בעולם של שבבים למחשבים אישיים (PC), מסרה כי עבודות בניית המפעל יחלו באמצע השנה ויושלמו בשנת 2013. החברה תגייס 4,000 עובדים למפעל החדש, מסרה אינטל.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: חברת התרופות הגרמנית מרק החליטה למשוך את בקשתה לאישור תרופת קלדריבין שלה, כך לדברי איגוד התרופות האירופי EMA דיווח אתמול העיתון "וול סטריט ג'ורנל". מרק היא אחת המתחרות של חברת הפרמצבטיקה טבע (-0.54%, 51.89), וקלדריבין מתחרה במוצר הדגל שלה, קופקסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully