וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לקלינטון: לא מוותרים על גינוי ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.2.2011 / 16:45

ברשות הפלסטינית דחו את הצעות הפשרה האמריקאיות, והלילה תדון מועצת הביטחון של האו"ם בהצעה לגינוי הבנייה הישראלית בהתנחלויות. האם ארצות הברית תממש את זכותה ותטיל וטו?

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שוחח אחר הצהריים (שישי) בטלפון עם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, וסירב לבקשתה שלא להעלות בפני מועצת הביטחון של האו"ם את ההצעה לגינוי ישראל. הצעת ההחלטה שתוגש הלילה למועצה צפויה לכלול גינוי לבנייה הישראלית בהתנחלויות, וקריאה להפסיקן.

על פי הודעת דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, קלינטון התקשרה ליו"ר הרשות וחזרה על הבקשה האמריקאית, אך אבו מאזן הבהיר לה כי העמדה הפלסטינית בעניין "לא השתנתה". הוא עדכן את קלינטון בדבר הישיבה שיקיים הערב עם הוועד הפועל של אש"ף ובכירי פתח, כדי לדון בנושא.

בימים האחרונים דחו הפלסטינים הצעות פשרה של ארצות הברית בעניין. בין היתר, שוחח עם אבו מאזן אתמול הנשיא ברק אובמה, וביקש ממנו לשנות את הצעת ההחלטה לנוסח מרוכך יותר, ככל הנראה כדי לא לאלץ את ארה"ב להשתמש בזכות הווטו שלה.

שר החוץ הפלסטיני, ריאד מליקי, אמר אמש לסוכנות הידיעות הצרפתית כי האמריקאים הציעו, בין היתר, כי במקום הצעת גינוי, תדון מועצת הביטחון בהצעת החלטה לא-מחייבת המבקרת את הבנייה הישראלית ביהודה ושומרון.

אמש אמרה קלינטון כי "הדגש שלנו הוא לפעול לטובת הצלחת המשא ומתן, ולטובת פיתרון שתי המדינות. עמדתנו, והיא נותרה כשהייתה, היא שמועצת הביטחון של האו"ם היא לא האמצעי המתאים לטובת פתרון זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully