וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים

נמרוד הלפרן

17.2.2011 / 23:10

מדד דאו ג’ונס עלה ב-0.2% לרמה של 12,316 נקודות, מדד S&P 500 הוסיף 0.3% לרמה של 1,340 נקודות - הסגירה הגבוהה ביותר זה 32 חודשים

בורסות וול סטריט נסגרו בשיא של יותר משנתיים וחצי לאחר שזינוק בפעילות הייצור באזור פילדלפיה האפיל בהשפעתו על התגברות האינפלציה ועלייה במספר תביעות האבטלה השבועי בארה"ב. מגזרי האנרגיה והסחורות הובילו את העליות. בשוק הסולידי, התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ירדה לשפל של שבועיים על רקע התפשטות ההפגנות למען דמוקרטיה במדינות המזרח התיכון.

מדד דאו ג’ונס עלה ב-0.2% לרמה של 12,316 נקודות; מדד S&P 500 הוסיף 0.3% לרמה של 1,340 נקודות - הסגירה הגבוהה ביותר זה 32 חודשים - והשלים בכך זינוק של כמעט 100% משפל של 12 שנים אליו נפל במארס 2009; מדד נאסד"ק עלה ב-0.2% לרמה של 2,831 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.04% לרמה של 3.58% לאחר שבמהלך המסחר כבר נסוגה ל-3.55% הרמה הנמוכה ביותר מאז ה-4 בפברואר.

החזית המקרו כלכלית בארה"ב סיפקה היום נתונים מעורבים. מדד פעילות הייצור באזור פילדלפיה בארה"ב זינק החודש ל-35.9 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש ינואר 2004 - לעומת רמה של 19.3 נקודות בינואר - כך נמסר היום מהבנק הפדרלי של פילדלפיה. כלכלנים צפו עלייה קלה בלבד של המדד לרמה של 21 נקודות.

מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה בינואר ב-0.1%, עלייה חודשית שביעית ברציפות, מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. כלכלנים צפו כי המדד, אשר משקף את התחזית לכלכלה לשלושה עד שישה החודשים הבאים, ירשום עלייה של 0.2%. "הכלכלה צברה תנופה מסוימת מאז שלהי הסתיו, והנתונים האחרונים מצביעים על כך שמגמה זו תימשך", אמר הכלכלן קן גולדסטיין מחברת קונפרנס בורד.

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.4%

מוקדם יותר היום מסר משרד העבודה האמריקאי כי מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב עלה בינואר ב-0.4% - עלייה חודשית שנייה ברציפות. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 0.3%. לעומת ינואר 2010, עלה המדד ב-1.6%. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והדלק הנחשבים לתנודתיים, עלה ב-0.2% - העלייה החדה ביותר מאז אוקטובר 2009.

משרד העבודה בארה"ב פירסם היום גם את נתוני תביעות האבטלה השבועיים. מספר תביעות האבטלה הראשונות עלה בשבוע שעבר ב-25 אלף לרמה של 410 אלף - מעל לתחזית הכלכלנים ל-400 אלף תביעות. משרד העבודה גם תיקן כלפי מטה את נתוני השבוע הקודם ל-385 אלף לעומת 383 אלף שעליהם דיווח במקור ואשר היה מספר התביעות הראשונות השבועי הנמוך ביותר זה שנתיים.

פרוטוקול ישיבתה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) שהתקיימה בחודש שעבר, ואשר פורסם אתמול, הראה כי הבנק המרכזי העלה את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב לשנת 2011 וכי בכירי הבנק הביעו בטחון כי התאוששות הכלכלה הגדולה בעולם הולכת ומתבססת. הבנק הפדרלי גם העלה את תחזית הצמיחה הכלכלית לשנת 2011 לטווח של 3.4%-3.9% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 3%-3.6%.

"כמה מחברי הוועדה ציינו כי במידה שיפורסמו נתונים נוספים שיצביעו על התאוששות איתנה מספיק של הכלכלה, יהיה מקום לשקול לצמצם את הקצב או הגודל הכולל של תוכנית רכישות האג"ח של הבנק", נכתב בפרוטוקול הישיבה. במסגרת תוכנית ההרחבה הכמותית השנייה, שעליה הודיע הבנק המרכזי בחודש נובמבר, צפוי הבנק הפדרלי לרכוש אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בסכום כולל של 600 מיליארד דולר עד סוף יוני. מנגד, חברים אחרים בוועדה העריכו כי לא צפוי שינוי משמעותי בתחזית הכלכלית עד לסיום תוכנית ההרחבה הכמותית בסוף חודש יוני, לפי הפרוטוקול שפורסם אתמול.

החששות לגבי מצב בריאותו של סטיב ג'ובס, גברו לאחר שצהובונים בארה"ב דיווחו כי מצבו הרפואי של מנכ"ל אפל הולך ומתדרדר. העיתון נשונל אינקוויירר דיווח כי נותרו לג'ובס שישה שבועות לחיות. הערכת העיתון התבססה על צילומים של ג'ובס יוצא ממרכז הטיפול לסרטן של אוניברסיטת סטנפורד, בהם נראה ג'ובס רזה מתמיד. עיתון אחר, "ראדר-אונליין" (RadarOnline), דיווח אף הוא כי ג'ובס נצפה במרכז הטיפול לסרטן של סטנפורד, המקום בו טופל השחקן פטריק סווייזי בימיו האחרונים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully