וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגננת שהותקפה על ידי בן 4: "הייתי בשוק"

18.2.2011 / 0:04

הגננת שהותקפה ע"י ילד שנגח בה ושבר את אפה, סיפרה לוואלה! חדשות על המקרה ועל תחושת חוסר האונים שליוותה אותה בטיפול בו. מחר יקיימו הגנים בי-ם שביתת מחאה בשל האירוע

א' הגננת שהותקפה על ידי ילד בן 4 שהיה תחת השגחתה, סיפרה לוואלה! חדשות על המקרה, והביעה שמחה על כך שהאירוע הסתיים והילד הועבר מהגן. כמחאה על האירוע יושבתו הבוקר (שישי) הגנים במחוז ירושלים והסביבה למשך שעה בין השעות 08:00-09:00.

א' סיפרה לוואלה! חדשות על המקרה: "כשקרה המקרה לפני שבוע, היועצת החינוכית הייתה בגן והילד התפרץ וזרק כיסא על המורה לתיאטרון, בעט בסייעת הצמודה שלו ומשך לה בשיער. אחרי שהוא גמר הוא קם לתת לה סטירה".

א' סיפרה כי קיבלה הנחיות מהורי הילד המתפרע, לפיהן בכל פעם שהוא מתחיל בהתנהגות פרועה, לחבק אותו ב"חיבוק דב" מאחורנית, דבר שלטענתם גורם לו להירגע. א' סיפרה כי מילאה אחר הוראות אלו בעת המקרה, א הילד נגח בה ושבר לה את האף. "הייתי בשוק. האף התנפח לי. פניתי לכל גורם במערכת החינוך בבקשה לעזרה מול הילד הזה. הכתובת הייתה על הקיר כבר מזמן".

א' סיפרה עוד כי הרגישה "חסרת אונים מולו. הרגשתי שאני מתמודדת לבד. אפילו שהייתה תמיכה של הצוות החינוכי היא הייתה תמיכה נפשית ולא פרקטית. חטפתי מהילד הזה כל יום במשך כל היום".

שביתה מסיבות פוליטיות?

א' חזרה לפני יומיים לעבודתה, ואילו הילד המתפרע הועבר לגן אחר. "מאז שהוא עבר יש הקלה אמיתית. זה גן של 35 ילדים שנרגע עכשיו לחלוטין. למרות שאני עדיין חבושה ונפוחה חזרתי לגן כי לא רציתי שהילדים יהיו עם מישהו אחר", סיפרה.

אך יש מי שסבור כי שביתת התמיכה ב-א' ובגננת נוספת שהותקפה לפני כשבועיים, נערכת מטעמים פוליטיים בלבד. גורמי חינוך שונים מאשימים את מזכ"ל התאחדות המורים, יוסי וסרמן, בהתנהלות פופוליסטית לקראת הבחירות, וטוענים כי המניע לשביתה הוא פוליטי ולא קשור לבעיית האלימות בגנים.

יו"ר הנהגת ההורים הארצית ויו"ר ועד ההורים בירושלים, אתי בנימין, אמרה כי "ההשבתה היא חלק מתעמולת בחירות של וסרמן. איננו נותנים יד לכל סוג של אלימות, אך באלימות יש לטפל באופן נקודתי ולא על ידי השבתת מאות גני ילדים לצורך תעמולת בחירות". גורמים בכירים בהסתדרות המורים ובמערכת החינוך חיזקו את דבריה של בנימין ותהו על התזמון של השביתה.

וסרמן הגיב לטענות ואמר כי "אין לנו עניין להקשות על ההורים יש לנו עניין להתריע ולומר שהגננות אינן שק חבטות ולא נסבול כלפיהן כל סוג של אלימות. ילד קטן שנוהג כך תוך זמן לא רב יהווה בעיה למערכת החינוך וגם להורים שלו אם לא יחנכו אותו כבר עכשיו. אני גרמתי למקרי האלימות האחרונים בגנים? מי שאומר את זה אומר בלי לחשוב. אז מה אם עוד חודש וחצי יש בחירות. במקום שמערכת החינוך תיצור איתנו תכנית למניעת אלימות נגד גננות ומורים וענישה חמורה יותר באים ומספרים לי סיפורים על בחירות".

(עדכון ראשון: 21:44, 17.02.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully