וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אישר קידומי קצינים - מקורבו של אשכנזי בחוץ

17.2.2011 / 18:10

במה שנראה כמבחן הראשון של הרמטכ"ל הנכנס גנץ, מנע שר הביטחון את קידומו של אל"מ ארז וינר, לתפקיד קצין חינוך ראשי. וינר שימש כעוזרו של הרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי

שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, קיימו היום (חמישי) פגישת עבודה ראשונה בלשכת השר, במהלכה נדונו בין השאר נושאים מבצעיים, התוכנית הרב-שנתית של צה"ל וסוגיות הקשורות להסדרת תקציב לשנים 2011 ו-2012. במהלך הפגישה אישר ברק את המלצת גנץ לגבי שיבוצי 50 קצינים מתוך 165 קצינים בדרגות אלוף-משנה ותת-אלוף, שהמתינו לפי החלטת השר לכניסתו לתפקיד של רמטכ"ל חדש. אישורי המינויים היו אמורים להתבצע כבר לפני מספר חודשים, אך בעקבות החיכוכים בין ברק לרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי, חל עיכוב בתהליך.

מי שנפקד מרשימת המקודמים בסבב הנוכחי הוא אלוף-משנה ארז וינר, מקורבו של הרמטכ"ל היוצא אשכנזי. כעת עולה הספק אם וינר, ששימש כעוזרו של אשכנזי, יקודם בסבבי המינויים הבאים. אשכנזי החליט בשעתו לקדם את וינר לדרגת תת-אלוף ולמנותו לתפקיד קצין חינוך ראשי, אולם לאחר שנודע כי וינר עמד בקשר עם בועז הרפז וכזה שהוציא מלשכת אשכנזי את המסמך שאותו כתב לפי החשד הרפז ואשר הודלף לתקשורת, היה ברור שקידומו של וינר מוטל בספק.

שר הביטחון ברק רואה באלוף-משנה וינר כמי שמעורב בצורה משמעותית בפרשת המסמך. בתוך כך, במערכת הביטחון היו כאלה שראו בשאלה האם ברק יאשר את מינויו של וינר כמבחן הראשון של הרמטכ"ל החדש גנץ, והאם גנץ יעמוד על כך שהמינוי של וינר ייצא אל הפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully