וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבצ"ר פרץ: "אסון הכבל מלווה אותי יום יום"

17.2.2011 / 16:29

לאחר שמשפחות הרוגי אסון הכבל עתרו נגד מינויו לבג"ץ, התייחס הרב הצבאי הראשי רפי פרץ לראשונה לאסון וכינה אותו "חוויה כואבת". פרץ הדגיש כי ממצאי החקירה קבעו שמדובר היה בתקלה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: דורון שטיין)

הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, התייחס היום (חמישי) לראשונה מאז שמונה לתפקידו, לאירוע אסון הכבל השנוי במחלוקת בו היה מעורב לפני כ-18 שנה. פרץ, טייס מסוקים בהכשרתו, היה טייס מסוק היסעור ממנו נקרע הכבל ב-1992 אירוע בו נהרגו שני לוחמי יחידת 669.

בשיחה עם סטודנטים למשפטים מהתכנית לציונות דתית בקריה האקדמית אונו אמר פרץ, כי "לפני 18 שנה עברתי חוויה קשה וכואבת שמלווה אותי יום יום. באמצע אימון, כשעבדתי עם לוחמים כטייס יסעור, נקרע כבל במסוק. שני הלוחמים נפלו ותוך שעה וחצי הם נפטרו. זהו סיפור מאוד מורכב ברמה הרגשית, אבל זה סיפור ברור ברמת התוצאה והממצאים שקבעו כי הייתה זו תקלה טכנית".

בעקבות מינויו של פרץ לתפקיד הרב הצבאי הראשי, עתרו משפחות הלוחמים שנהרגו באסון לבג"ץ וקראו לבטל את המינוי. אולם, עד כה לא התקבלה החלטה בנושא.

"מי שלא עושה לא טועה"

בהקשר זה, פנה הרב פרץ לעורכי הדין לעתיד וביקש מהם לנהוג בהגינות בבואם לטפל בתיקים. "אפשר להפוך את הקערה על פיה, ואני אומר לכם, ללא קשר לסיפור הזה, אל תהיו עורכי דין כאלה - שיודעים שזה ככה, אבל משלמים לך כדי שזה יהיה אחרת כי אתה כעורך דין שוטף. בידיים שלכם מופקד הדבר הכי יקר לנו, והוא הפסוק 'ושמרו לעשות צדקה ומשפט'.

במהלך המפגש, נשאל תא"ל פרץ על ידי אחת הסטודנטיות לגבי הפרשיות האחרונות בצמרת המינויים בצה"ל. "אני לא רואה עצמי כאחראי על המוסר בצבא, אך רואה עצמי כידיד טוב של הקצונה הבכירה. צריך לדעת שבאופן כללי, עלינו לדעת את הכלל המורכב ש'מי שלא עושה לא טועה', ואין צדיק בארץ שיעשה טוב ולא יחטא".

פרץ נשאל גם על ההתנתקות, והשיב כי "צה"ל יקר לנו וצה"ל הוא מחוץ למשחק של ההתדיינות, והוא היה לפני, תוך כדי ואחרי ההתנתקות. רציתי לשמור עליו מכל משמר אז, ובגלל זה חזרתי לצבא גם שש שנים אחריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully