וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצ"ח חוקרת חיילי מילואים שירו לעבר רכב במחסום

יהושע בריינר

17.2.2011 / 14:00

שני אנשי מילואים נחקרים בחשד כי פתחו באש, בניגוד לנהלים, אל עבר רכב ישראלי שניסה לפרוץ מחסום צבאי סמוך לחברון ופצעו באורח קשה את הנהג

המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פתחה לאחרונה בחקירה נגד שני אנשי מילואים, בחשד כי פתחו באש בניגוד לנהלים לעבר רכב ישראלי שניסה לפרוץ מחסום צבאי סמוך לחברון בחודש ינואר האחרון.

האירוע התרחש בשעות הלילה, כאשר כוח מילואים שהיה בפעילות מבצעית סמוך לכפר חלחול הקים מחסום ארעי, בעקבות התראות שהגיעו לאוגדת יהודה ושומרון. מתחקיר האירוע עולה, כי רכב מסוג פז'ו שלפניו עמדו מספר רכבים שהיו אמורים להיבדק על ידי החיילים, ניסה לעקוף את המחסום. אחד מהחיילים פתח באש לעבר גלגלי הרכב ואילו חייל נוסף הצטרף לירי.

כתוצאה מהירי נפצע באורח קשה נהג הרכב, אזרח ישראלי תושב אחת השכונות במזרח ירושלים. הוא טופל במקום על ידי הכח, פונה באמבולנס צבאי ומאז הוא מאושפז בבית חולים הדסה עין כרם בירושלים.

בעקבות המקרה פתחו בצה"ל בתחקיר, בסיומו הוחלט לפתוח בחקירת מצ"ח כנגד שני חיילי המילואים בחשד לחריגה מנהלי הפתיחה באש ולשימוש בלתי חוקי בנשק. בתחקיר לא הצליחו לברר מדוע ניסה הנהג לחמוק מהבידוק במחסום, אולם ככל הנראה לא היה מדובר בעילה חבלנית. מצה"ל נמסר בתגובה כי "האירוע נחקר על ידי מצ"ח, ובסיום החקירה יועברו ממצאיה לעיון ולחוות דעת הפרקליטות הצבאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully