וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס בנוגע לקרינה סלולרית וסרטן

אריאל נוי

17.2.2011 / 12:55

בכנס בדבר הקשר בין שימוש בפלאפונים לסרטן הוצגו נתונים מובהקים הקובעים כי ישנו קשר בין שימוש מתמשך בטל' הסלולריים לבין הסיכון לסרטן. מה עושים? מומלץ להפחית השימוש ככל שניתן

הטלפונים הסלולריים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, אך מעליהם תמיד מרחפת השאלה בדבר הנזק שהם עלולים לגרום לנו. היום (חמישי) נערך באוניברסיטת תל אביב יום עיון תחת הכותרת: "קרינה סלולרית וסרטן - מדע או דמיון?" וועדות מומחים שדנו בנושא החל מאמצע שנות ה- 90 קבעו כי ההשפעות הבריאותיות האפשריות של השימוש בטכנולוגיה המתקדמת הדרושה לשימוש במכשירים מביאה לחשיפה לקרינה בלתי-מייננת אינן ידועות, ולכן המליצו על ביצוע מחקרים שיתנו תשובה לסוגיה זו.

אמנם קשה לנו לדמיין חיים ללא טלפונים סלולריים, אך בהתחשב בזמן הנדרש לעריכת מחקרים בריאותיים מקיפים הפלאפונים נחשבים חדשים יחסית, ולכן טרם נעשו התקבלו ממצאים חד משמעיים בסוגיה.

מחקר בינלאומי מקיף בשם INTERPHONE המתנהל במקביל ב - 13 מדינות, לרבות ישראל, בדק האם קיים קשר בין שימוש בטלפון סלולרי לבין התפתחות גידולים סרטניים. תוצאות המחקרים מקבוצת המדינות המשתתפות במחקר יפורסמו במהלך השנה הקרובה. מהנתונים שפורסמו עד כה על ידי משרד הבריאות בארץ והוצגו בכנס, עולה כי נמצא קשר מובהק בין שימוש מתמשך בטלפונים הניידים לעליית הסיכון להתפתחות גידולים בבלוטת הרוק.

הסיכון בולט בעיקר בקרב אנשים שמאריכים בזמן השיחות ובמספרן, ואצל אלו שנמצאים באזורים בהם קיים מיעוט יחסי של אנטנות - דבר המגביר את הקרינה הנפלטת מהמכשיר.

עקרון הזהירות המונעת

האגודה למלחמה בסרטן המליצה לנהוג לפי "עקרון הזהירות המונעת" ולנקוט באמצעי זהירות סבירים על מנת לצמצם את רמת החשיפה לקרינה מהטלפון הניידים.

בראש ובראשונה בעת שיחה עדיף להשתמש באוזניה לא אלחוטית. כמו כן, יש להימנע מנשיאת הטלפון הסלולרי צמוד לגוף, בכיס או על הצוואר, מאחר וישנם מחקרים שהצביעו על קשר בין נשיאת טלפון סלולרי על הגוף ובין פגיעה בפוריות. בנוסף מומלץ להמעיט בשימוש במכשיר באיזורים בהם הקליטה הסלולרית חלשה. ילדים מהווים קבוצה הרגישה לגורמים סביבתיים שונים. בחלק ממדינות אירופה, ממליצות הרשויות להגביל את השימוש בטלפון הסלולרי בקרב ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully