וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרמת אמנים משתמטים: "הצעה פופוליסטית"

פנחס וולף ועינב שיף

17.2.2011 / 10:17

יו"ר אמ"י ביקר בחריפות את הצעת החוק לפיה אמנים שלא שירתו בצה"ל או בשירות לאומי, לא יועסקו במוסדות הממומנים ע"י המדינה. "גם ח"כ שלא שירת בצה"ל לא יקבל שכר מהמדינה?"

"אני חושב שזו הצעה פופוליסטית, מכעיסה ואני לא רוצה להשתמש בביטויים נוספים כרגע", כך אמר היום (חמישי) יו"ר איגוד אמני ישראל (אמ"י) יענקל'ה מנדל, בתגובה להצעת החוק לאיסור מימון לאמנים משתמטים, אשר תעלה לדיון בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב.

ההצעה הונחה בפני הכנסת כבר לפני שנתיים ע"י ח"כ ישראל חסון (קדימה) וח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו). לפי ההצעה, גוף ציבורי הממומן על ידי המדינה לא יורשה לממן אומנים שמעוניינים ליטול חלק במופעי תרבות וספורט, אך לא שירתו בצה"ל או לא התנדבו לשירות לאומי. עם זאת, שר התרבות והספורט יהיה רשאי לאשר מופע של מי שלא שירת בצה"ל או בשירות לאומי, ובלבד שהשתכנע מהנימוקים שיציג בפניו ראש הגוף הציבורי המממן.

לא לחינם הצעת החוק עולה רק כעת לדיון בוועדת השרים, למרות שהיא הונחה בפני הכנסת לפני כמעט שנתיים. הסיבה לכך היא שח"כ חסון, שיזם תחילה את הצעת החוק, התנער ממנה עם הזמן, מפני שטען שמדובר בהצעה דרקונית.

מקורבי חסון זעמו על מטלון ואמרו לוואלה! חדשות כי, "העלאת הנושא כעת לא היתה בתיאום אתנו, משום כך, ישראל חסון הסיר את שמו מהצעת החוק. איפה מטלון היה כשהצבענו על 'חוק המשתמטות' שהוא גם חתום עליה? כשהדבר מאיים לפגוע בשלמות הקואליציה הוא יודע להעדר מהמליאה, אבל כשזה לא פוגע באף אחד אלא רק באמנים הוא יודע להצטייר כלוחם בתופעת ההשתמטות".

"שערורייה מטורפת"

"קודם כל, על מנת להסיר ספק – אני כמובן בעד שירות בצה"ל של כל אזרח ואזרח במדינה הזו", הסביר מנדל בתגובתו. "אם רוצים להפיל החלטה כזאת, אז קודם כל שיחליטו החלטה כוללת – גם חבר כנסת שלא שירת בצה"ל לא יכול לקבל משכורת מהמדינה, גם נגר שבונה ארונות במקומות ציבוריים ולא שירת בצה"ל לא יכול לקבל כסף ציבורי, וכך יתר כל בעלי המקצוע. אם אתה פונה רק לציבור האמנים זה שווה כותרת, זה פופוליזם זול".

"אני חושב שזו שערורייה מטורפת, כואבת ומכעיסה ואנחנו לא נעבור על זה לסדר היום", הוסיף מנדל, "אין ספק שנעתור לבג"צ אם יהיה צורך".

מנגד, ח"כ מטלון הסביר כי מדינת ישראל מדברת בשני קולות כלפי התופעה: "מצד אחד מטיפה לשירות צבאי-לאומי, ומצד שני מממנת אמנים שהשתמטו. כפל המוסר הזה חייב להיפסק ומיד". מטלון הוסיף כי "קבוצה לא מבוטלת של אמנים פיתחה כאן תרבות של השתמטות. בקרוב ההצעה הקיימת תורחב גם לספורטאים ושחקני נבחרת, על מנת לטפל בבעיה גם בתחומים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully