וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: הכרעה בערעור חנן גולדבלט לעליון

17.2.2011 / 4:10

ביהמ"ש העליון יכריע בערעורו של הבדרן, שהורשע באונס ובביצוע מעשי סדום ומעשים מגונים, בגינם נגזרו עליו שבע שנות מאסר. אחת המתלוננות: "אותי יותר מעניין שהוא לא ביקש סליחה"

בית המשפט העליון יכריע הבוקר (חמישי) בערעור שהגיש הבדרן חנן גולדבלט, על הרשעתו באונס ובביצוע מעשי סדום ומעשים מגונים בחמש נשים, וכן על העונש של שבע שנות מאסר שנגזר עליו. "לא מענין אותי כמה הוא יושב וכמה הוא קיבל. אותי מעניינת העובדה שהוא מעולם לא ביקש סליחה", אמרה אתמול אחת המתלוננות בפרשה.

הפרשה נחשפה ב-2005, לאחר שאחת הנערות חשפה את סיפורה באינטרנט, וסיפרה כי כבר ב-1989,כשהייתה בת 16, היא נוצלה מינית על ידי "שחקן-בדרן, שהיה מפורסם מאוד". גולדבלט נעצר, שהה קרוב לשלוש שנים במעצר בית ובמהלך כל המשפט טען לחפותו. ב-2008 קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי הוא ניצל את האמון שנתנו בו תלמידותיו, נערות, וביצע בהם עבירות מין בזמן שהתאמנו על "סצנה" שהמציא שכללה מגע אינטימי.

"הנאשם לא הפנים את המסר של עקירת המנהג הנפסד של ניצול יחסי מרות וניצול מיני בטענות מרמה ולא השכיל להבין שגופן וכבודן של נשים אינו הפקר", כתבו השופטים בגזר הדין. "מחובתו של בית המשפט להבהיר לנאשם מול אחרים שכמותו כי תהילתו אינה מכשירה מעשים מגונים בנשים שאינן חפצות בכך, זלזול ברצונן החופשי תוך ביצוע מעשי מרמה על מנת להביאן לקיים עמו יחסי מין ראויים לכל גנאי", נכתב.

גולדבלט ערער לעליון באמצעות עו"ד רחל תורן, שטענה כי בית המשפט המחוזי שגה הן בקביעותיו העובדתיות והן במסקנותיו המשפטיות, ובית המשפט העליון צריך להפוך את פסק הדין. אמש סיפרה עו"ד תורן כי גולדלבט, כיום בן 70, "דרוך מאוד" לקראת פסק הדין.

"אני מקווה שבית המשפט ימשיך להאמין לאמת", אמרה מנגד אחת המתלוננות לוואלה! חדשות. "לא מענין אותי כמה הוא יושב בכלל וכמה הוא קיבל. אותי מעניינת העובדה שהוא מעולם לא ביקש סליחה". היא הוסיפה כי היא מקווה ששופטי העליון יגנו את התנהגותו של גולדבלט. "אני מקווה שהשופטים יאמרו דברים ברורים ונחרצים, כמו השופטים במשפט קצב, שלא חסכו במלים קשות נגד הנשיא לשעבר מכיוון שהכפיש את המתלוננות. גם כאן הכפישו את הבנות, וכל פעם שמישהי מאתנו מגיעה לבית המשפט אנחנו מרגישות שעשינו דבר רע. אני מקווה שבית המשפט יגיד את מה שצריך להגיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully