וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילנאי פיטר את ראש רשות חירום לאומית

יהושע בריינר

16.2.2011 / 22:30

לשכת השר להגנת העורף הודיעה כי זאב צוק-רם יסיים את תפקידו כתוצאה מרפורמות ברשות החירום הלאומית. אולם במערכת הביטחון אומרים כי הסיבה האמיתית היא קרע בינו לוילנאי

זעזוע במשרד הביטחון: השר להגנת העורף מתן וילנאי פיטר הערב (רביעי) את ראש רשות החירום הלאומית זאב צוק-רם. מדובר בהדחה שהפתיעה את מערכת הביטחון. בהודעת לשכתו של וילנאי נאמר באופן מפורש כי וילנאי הורה על סיום תפקידו של צוק-רם, זאת לאחר למעלה משלוש שנים שבו הוא ממלא את תפקידו. צוק-רם ביצע בשנים בהן כיהן בתפקיד שינוי מהותי בכל הקשור להערכות העורף למצב חירום, נושאים שבאו לידי ביטוי בעיקר בתרגילי העורף הלאומיים שנערכו.

במערכת הביטחון הופתעו הערב מאוד מהמהלך של וילנאי. "צוק-רם הוא איש מקצוע מצוין שתרם רבות לחיזוק הערכות העורף, ואין זה מתאים לוילנאי לבצע מהלך שכזה", אמר גורם ביטחוני. בשבועות האחרונים חלה החרפה במתיחות בין וילנאי לצוק-רם שנבעה בין היתר מביקורת שמתחו ברשות על התנהלות פיקוד העורף, דבר שככל הנראה עלה לצוק-רם בתפקידו.

באופן רשמי אומרים במשרד כי פיטוריו של צוק-רם בוצעו בעקבות שינויים ורפורמות ברשות החירום הלאומית עם הכנסתה תחת המשרד להגנת העורף בראשות וילנאי, אולם ברור שהסיבה המרכזית היא הקרע שנוצר בין השניים. עד למינוי מחליף יכהן סגן ראש הרשות, אבי דוד, כממלא מקום זמני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully