וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן הקפיץ את מחירי הזהב והנפט בעולם

נמרוד הלפרן

16.2.2011 / 20:09

הנפט מתקרב ל-86 דולר לחבית, הזהב עולה בניו יורק מעל ל-1,380 דולר לאונקייה לאחר ששר החוץ אמר כי ספינות מלחמה אירניות יעברו בסואץ

מחירי הנפט הגולמי והזהב עולים הערב (רביעי) בניו יורק, על רקע דיווחים כי ספינות מלחמה אירניות יעברו הלילה בתעלת סואץ בדרכן לסוריה. החוזים על הנפט הגולמי למסירה במארס נסחרים בניו יורק במחיר של 85.56 דולר לחבית, עלייה של 1.5%, לאחר שזינקו למחיר של 85.91 דולר לחבית מיד לאחר הדיווחים הראשוניים על כך ספינות המלחמה האירניות שיעברו בתעלת סואץ. החוזים על הזהב למסירה באפריל נסחרים בניו יורק במחיר של 1,381 דולר לאונקייה, עלייה של 0.5%.

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר הערב בנאום בפני ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב, כי הלילה יעברו בתעלת סואץ לכיוון הים התיכון שתי ספינות מלחמה אירניות בדרכן לסוריה. "זה דבר שלא קרה שנים רבות", אמר ליברמן. "זו פרובוקציה שמוכיחה שהביטחון העצמי והחוצפה של האירנים הולכים וגדלים מיום ליום. העניין הזה מגיע לאחר ביקורו של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, בדרום לבנון והצהרותיו התוקפניות כלפי ישראל".

עליית מחיר הנפט נרשמת גם על רקע גידול מתון מהצפוי במלאי הגולמי בארה"ב, ועל רקע התפשטות ההפגנות למען דמוקרטיה במזרח התיכון ללוב - יצואנית הנפט השמינית בגודלה בארגון אופ"ק. מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-860 אלף חביות לרמה של 345.9 מיליון חביות, מסר היום משרד האנרגיה האמריקאי. אנליסטים צפו גידול חד יותר של שתי מיליון חביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully