וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה בכמות המסתננים ממצרים מתחילת השנה

רמי שני

16.2.2011 / 18:33

מנתוני רשויות אכיפת החוק עולה כי כמות המסתננים מגבול מצרים לישראל קטנה משמעותית יחסית לתקופה המקבילה בשנה שעברה. הסיבה לירידה עדיין אינה ברורה

מספר המסתננים שנכנסו לישראל מתחילת השנה קטן במחצית לערך לעומת מספרם בתקופה המקבילה אשתקד. על פי נתוני רישום של הזרועות העוסקות באכיפת החוק, נכנסו לישראל במהלך חודש ינואר כ-500 מסתננים, לעומת 1,100 בחודש ינואר 2010. מתחילת חודש פברואר, נכנסו לישראל כ-200 מסתננים בלבד.

גורמי הביטחון אינם מצביעים על ההפיכה במצרים כגורם הישיר המרכזי לירידה זו. למעשה, באופן רשמי, לא ברורה הסיבה להקטנת מספרם של המסתננים. עם זאת, מציינים גורמים העוסקים באבטחה שוטפת לאורך הגבול שבין ישראל ומצרים כי חלה עליה מסוימת במספר הניסיונות להברחה של מטענים בעלי אופי פלילי, כמו סמים מסוגים שונים וגם אמצעי לחימה.

במשרד הביטחון ייחסו את הירדיה במספר המסתננים להתקדמות בעבודות להקמתו של המכשול הקרקעי לאורך הגבול עם מצרים. עם זאת בעמותת "אנו פליטים" המעניקה סיוע משפטי למסתננים אמרו כי "נוכחות החיילים ועבודות הבנייה בשטח אינן מהוות גורם מרתיע. שינוי מגמה זה מוכיח כי גורמים גיאו-פוליטיים חיצוניים הם המשפיעים על קצב כניסתם של פליטים לארץ, ולא מדיניות מקשה זו או אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully