וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים של ירדן: "ישראל אויבת ומדינת טרור"

ניר יהב ופנחס וולף

16.2.2011 / 16:25

יומיים לאחר שקרא לשחרר את רוצח שבע הנערות בנהריים, ממשיך שר המשפטים של השכנה ממזרח לתקוף את ישראל בצורה חסרת תקדים. "ישראל היא מדינת טרור ומעצרים, שהורסת הכל"

שר המשפטים הירדני חוסיין מג'אלי, שרק שלשום עורר סערה כשקרא לשחרר את רוצח שבע הנערות בנהריים לפני 14 שנה, ממשיך לעורר פרובוקציות. בראיון לעיתון הירדני "אל-ערב אל-יום" תקף היום (רביעי) השר מג'אלי את ישראל במילים חריפות וכינה אותה "אויבת ומדינת טרור". מדובר בהתבטאות חסרת-תקדים של שר בממשלת ירדן.

"ישראל היא מדינת טרור ומעצרים, שאותם היא מבצעת מדי יום ביומו והורסת הכל", אמר. "זה היה מובן מאליו שהיא תפרסם הודעה שתוקפת את עמדתי בדבר הצורך לשחרר את אחמד דקאמסה (רוצח הנערות בנהריים – נ.י)". לדבריו, עמדתו לפיה יש לשחרר את הרוצח הירדני רק התבררה כנכונה עוד יותר כששמע את הצהרות הישראלים: "הם מפחדים. זו מדינת טרור, מדינת אויב. עלינו כעם וכאומה לעמוד מול אויבנו ולגבש עמדה אחידה". השר מג'לי הבהיר, עם זאת, כי עמדתו אינה משקפת את עמדתה של ממשלת ירדן: "זוהי עמדתי האישית ועמדתי כשר בממשלה ועליי להביע אותה". גורמים מדיניים בישראל אמרו בתגובה כי "מדובר בהתבטאות מבישה שמכתימה כל בן תרבות". במשרד החוץ בירדן אמרו כי דברי מג'אלי לאינם מייצגים את עמדתו הרשמית של הממשל בעמאן.

שלשום השתתף שר המשפטים הירדני בהפגנה מול משרדו, אשר קראה לשחרר את אחמד דקאמסה, רוצח שבע הנערות בנהריים, אשר נידון למאסר עולם בגין הרצח. מג'אלי, שכיהן בעבר כעורך דינו של דקאמסה, אמר בנאומו מול המפגינים כי דקאמסה הוא "גיבור" והבטיח כי יפעל לשחררו מהכלא: "הדבר עומד בראש סדר העדיפויות שלי כשר. אשקיע כל מאמץ כדי להביא לשחרורו", אמר.

אתמול זומן הממונה על שגרירות ירדן בישראל למשרד החוץ, שם שמע דברי ביקורת חריפים מצד סמנכ"ל האגף לענייני מזרח תיכון ותהליך השלום במשרד, יעקב הדס. הדס הבהיר לנציג הירדני: "אנו מזועזעים ודוחים בשאט נפש את הצהרותיו של שר המשפטים, במיוחד כשהן באות מפיו של מי שאמון על החוק והצדק. אנו רואים בחומרה התבטאות זו, ומצפים מממשלת ירדן לגנות לאלתר ובצורה שאינה משתמעת לשתי פנים את דברי השר". שגריר ישראל בירדן, דניאל נבו, הביע אף הוא את מחאתו בפני דרגים בכירים בממלכה הירדנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully