וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס נגד מובארק: בי"ח על שמו יכונה "תחריר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.2.2011 / 13:49

בעקבות הפלת משטרו של הנשיא המצרי, בחמאס מיהרו להחליף את שם ביה"ח שהוקם על שמו ברצועה לשם הכיכר בה התקיימו ההפגנות נגדו. "העם המצרי ביצע הפיכה, לא נדבוק בשם"

ממשלת חמאס ברצועת עזה החליטה היום (רביעי) לשנות את שם בית החולים לילדים "מובארק" שבעיר חאן יונס לבית החולים "תחריר", על שם הכיכר בקהיר שבה נערכו במשך יותר משבועיים הפגנות מחאה נגד משטרו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק. "הממשלה החליטה לשנות את שמו של בית החולים", אמר מנכ"ל משרד הבריאות בעזה, ד"ר יוסוף מדלל. "העם המצרי ביצע הפיכה והפיל את הנשיא מובארק. על כן אין בכוונתו לדבוק בשם".

בית החולים "מובארק" שנמצא במרכז הרפואי "נאסר" בחאן יונס זכה להיות קרוי על שם נשיא מצרים המתפטר בזכות ראש הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת. ה"ראיס" המנוח החליט לקרוא לבית החולים על שם מובארק כאות הערכה על מאמציו למען תהליך השלום ועל תמיכתו בהסכם אוסלו בשנת 1993. המרכז הרפואי "נאסר" שבו נמצא בית החולים קרוי אף הוא על שמו של נשיא מצרים לשעבר, גמאל עבד א-נאסר.

בשנים האחרונות שררה מתיחות חריפה בין מובארק לבין חמאס, בעיקר על רקע המאבק העיקש שניהל משטרו של מובארק נגד הברחות הנשק לעזה וסגירת מעבר רפיח למעבר תושבי הרצועה. בחמאס הביעו, על כן, שמחה כשמובארק הודיע על התפטרותו וכינו אותה "תחילת ניצחון המהפכה המצרית". דובר הארגון סאמי אבו זוהרי אמר עם התפטרות מובארק כי "עזה מאושרת ביום זה כמו העם המצרי, משום שמובארק היה האחראי הראשי למצור על עזה ולקשירת קשר עם המתקפה נגדנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully