וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות בזיהוי: אדם חילוני נקבר בלוויה חרדית

מוטי לוי

16.2.2011 / 11:38

החלפה בין שתי גופות בביה"ח "ביקור חולים" בי-ם הובילה לטעות בטקסי הקבורה של אדם חילוני שהוטמן בטקס חרדי. לאחר שהתגלתה הטעות, הוצאה הגופה מהקבר

זיהוי לקוי הוביל למפח נפש: גופותיהם של שני מתים מירושלים הוחלפו בטעות בבית החולים "ביקור חולים" בעיר. עדיין לא ברור אם מקור הטעות הוא בזיהוי שגוי מצד המשפחות, או מצד "חברה קדישא". אחד המתים אמור היה להיקבר אתמול, ואילו השני אמור היה להיטמן היום.

הטעות, שנסיבותיה נחקרות, הובילה לכך שהנפטר, שניהל במשך כל חייו אורח חיים חילוני והיה אמור להיקבר היום, נקבר אתמול בלוויה חרדית למהדרין.

בני משפחתו של הנפטר החילוני גילו זאת לאחר שהגיעו לזהות את גופת יקירם ומצאו במקומו גופת אדם אחר. המשפחה זעמה על החלפת הגופות, ולפי עדויות של עובדים בבית החולים, עוררה במקום מהומה לא קטנה.

לאחר התייעצות בין עובדי "חברה קדישא" של העדה הספרדית בירושלים, הוחלט אמש לחפור מחדש את הקבר ולהוציא את הגופה. בני המשפחה החרדית, שהיו בטוחים כי כבר נפרדו לתמיד מיקירם, נאלצו לערוך לוויה נוספת. מבית החולים טרם נמסרה תגובה. הרב שלמה בן עזרא, יו"ר החברה קדישא מסר בתגובה כי "עדיין לא סיימנו את הבדיקה, הייתה כאן טעות בזיהוי ולדעתי הטעות ביסודה היא של משפחת הנפטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully