וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל פארס לרמטכ"ל: "כואב ששיקרתי לאייזנקוט"

יהושע בריינר

16.2.2011 / 10:49

תמלילי השיחות שנערכו בין האוגדונר לרמטכ"ל שהדיח אותו, חושפים כי תא"ל פארס למעשה הודה ששיקר לאלוף פיקוד הצפון וכי הדבר "מנע ממנו לישון בלילה"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

במסגרת דיונים בעתירה שהגיש נגד הדחתו, נחשפים הבוקר (רביעי) תמלילי השיחות בין תת-אלוף עימאד פארס לרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי בנוגע לפרשה שהובילה להדחתו במהלכה דיווח שקר לאלוף פיקוד הצפון, אלוף גדי אייזנקוט. בתמלילי השיחות שנחשפו בבית המשפט המחוזי בתל אביב מצוטט פארס מכה על חטא, "הכי מפריע לי ששיקרתי לגדי אייזנקוט", אמר האוגדונר לרמטכ"ל.

לדברי השופט קובי ורדי, פארס למעשה הודה כי שיקר בשיחה שניהל עם אשכנזי בלשכת הרמטכ"ל, שיחה שהוקלטה והועברה לבחינת בית המשפט. "האדם הודה ששיקר אז עכשיו אתם צריכים לשכנע אותי שלמרות זאת ההחלטה לשחררו מצה"ל אינה סבירה", אמר השופט בדיון.

מנגד, פרקליטו של פארס, עו"ד אבי עמירם, טען בדיון כי מדובר באמירה אחת שנלקחה מתוך מכלול דברים וכי פארס לא שיקר אלא לא דייק. "האלוף מודה בעצמו שמעולם לא שאל את פארס האם היה באוטו אלא רק שאל האם היתה תאונת דרכים. הוא ענה תשובה עקיפה לשאלה לא ישירה, הוא לא שיקר".

השופט ורדי המשיך לתקוף את פארס על האמירה. "אבל הוא הודה ששיקר בכך שאמר שהיה ברכב", אמר השופט. לכך עמירם השיב: " הוא אמר שקר כאמירה פרימיטיבית וקרא לדיווח לא מדויק שקר. זה מנע ממנו לישון כל הלילה".

כזכור, תא"ל פארס הורשע בדיווח כוזב, עבירות במסמכים צבאיים וכמו כן שימוש ברכב צבאי בניגוד לנהלים. ההקלטות והתמלילים שנחשפו בבית המשפט מתעדים שלושה מפגשים שהיו לרמטכ"ל עם פארס לפני סיום שירותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully