וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בנגע השחיתות - מלחמת התשה

דן מרגלית

16.2.2011 / 8:25

שוב היכה החשד במתן/קבלת שוחד בצמרת קדימה. אתמול נעצרו מנכ"ל המפלגה משה שחורי ואחד מפעיליה המרכזיים יואל מוגמי בפרשת שוחד המיוחסת לראש המודיעין ברשות המסים דוד ואנונו.

ייאמר כבר בתחילת הדברים כי יו"ר קדימה ציפי לבני נהגה נכון כאשר שלחה את שחורי ומוגמי לחופשה כפויה עד שיתבררו תוצאות החקירה. היא גם אמרה כראוי שיש לה אמון בגורמי אכיפת החוק. אך עדיין מתעוררת השאלה - מדוע כל כך הרבה פעמים בקדימה? ומדוע כל כך גבוה?

כל חשוד הוא אדם לעצמו ואינו שייך למפלגה ולשחורי ולמוגמי עומדת זכות החפות ובכל זאת תאי השחיתות הסרטנית המתגלים בקדימה נותנים יסוד לחשוב כי מדובר במשהו שמקורו בשורש של העץ הזה. חוות שקמים היתה נגועה והשחיתות פגעה כמחלה מדבקת ככינמת בענפים נוספים.

רשות המסים נגועה מאוד ביתר שאת בעקבות המינויים שאושרו בצמרתה בימי אהוד אולמרט ושולה זקן. תחילה ג'קי מצא שכבר נשלח לכלא ואחרים הממתינים לפסק דינם ואם הוא בבחינת רמטכ"ל המסים ואנונו הוא ראש אמ"ן שלו.

זה לא זבנג וגמרנו

זה אותו אולמרט שלקח שתי ערימות כספים מאיש העסקים יוסף (ג'ו) אלמליח. על המאוחרת לא דיווח. את הראשונה הבטיח להחזיר מקץ שנים. לא עמד בדיבורו למיכה לינדנשטראוס. דחה את התשלום עד שלאחרונה שילם. בא פרקליט המדינה משה לדור והעיר כי מדובר בשוחד ואולמרט גילגל עיניים לשמיים כאילו מדובר בהוצאת דיבה נוראה ותבע התנצלות ולמרות שנכון כי מנחם (מני) מזוז לא העמידו לדין על כך - הכסף הזה מדיף ריח רע מאוד.

לא תמיד ניתן לעמוד על קשרים סמויים או רוחניים בין אנשים המסתבכים בפרשיות כאלה (ותמיד יש לזכור כי לעיתים הם מוכפשים על לא עוול בכפם). בכל זאת ראוי להזכיר: לאחרונה תוך כדי חקירת המסמך המזויף שהוצג מטעם לשכת הרמטכ"ל גבי אשכנזי לאלופים ולאחרים מצאנו ד"ר רונן ברגמן ואני את שמו של שחורי שהופקד לטפל בתלונה נגד הרפז. שחורי שימש קצין מודיעין ראשי והודיע לממונים עליו כי יוכל לפסוק בעניינו של הרפז למרות שהוא חברו. הניחו לו ואז שחורי קבע לו עונש זעיר על סף הלא-כלום.

אין לכך קשר לפרשת החשדות ברשות המסים. אבל למה? אין תשובה. רק זאת: המאבק בשחיתות הפלילית והפוליטית והציבורית והאתית והנימוסית אינו מסתיים בזבנג וגמרנו. אי אפשר להשקות את ערוגת הבושם אחת ולתמיד ולפנות ולנוח על זרי הדפנה. זו מלחמה לנצח בלי מנצח סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully