וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לא בחופש: אשכנזי יעיד היום בפני המבקר

יהושע בריינר

16.2.2011 / 6:20

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי יעיד היום בפני מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בנושא המשט הטורקי לעזה. בשל העדות, נאלץ אשכנזי לדחות במעט את חופשתו המתוכננת עם אשתו באיים הקאריביים

החופשה באיים הקאריביים תצטרך לחכות: הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי צפוי להגיע היום (רביעי) לירושלים על מנת למסור את גרסתו לאירועי המשט הטורקי לעזה בפני מבקר המדינה. על פי משרד מבקר המדינה, עדותו של אשכנזי איננה צפויה לעסוק בפרשת מסמך הרפז או על נושא מינוי הרמטכ"ל אלא רק בנושא המשט.

בשל זימונו של אשכנזי להופיע בפני לינדנשטראוס, נאלץ הרמטכ"ל לשעבר לדחות במעט את יציאתו לחופשה בת מספר שבועות באיים הקריביים, אותם הוא מתכנן לבלות ביחד עם אשתו רונית. דובר משרד המבקר, שלמה רז, סירב להתייחס לעניין מועד זימונו של אשכנזי, אך אמר כי כבר נערכה בעבר פגישה בנושא זה בין אשכנזי למבקר.

אך נושא המשט לעזה הוא רק אחד מהנושאים הקשורים בצה"ל אותם בוחן מבקר המדינה. בשבועות הקרובים צפוי לינדנשטראוס לפרסם דו"ח ביקורת חריף אודות "מסמך הרפז" שיעסוק בפעילותו של קצין המודיעין לשעבר בועז הרפז במערכת הביטחון ובצמרת צה"ל.

מבקר המדינה פנה לפני כשבועיים ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בבקשה לבדוק האם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית בעקבות נושאים אחרים שעלו בבדיקה מסמך הרפז. על פי ההערכות במערכת הביטחון, דו"ח המבקר בנושא המסמך והשלכותיו צפוי לעורר הדים רבים. על פי ההערכות, גם אשכנזי ואנשי לשכתו צפויים להופיע בהרחבה בביקורת זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully