וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים יסיירו בחברון: "כפייה אידיאולוגית"

בשמאל ובימין בירכו על תוכנית משרד החינוך לערוך סיורי תלמידים בחברון, כל צד מסיבותיו שלו. יוסי שריד: "בהחלט מדובר בחוויה חינוכית פטאלית"

הודעת משרד החינוך על תוכניתו לקיים סיורי תלמידים בחברון החל משנת הלימודים הבא עוררה הערב (שלישי) תגובות קשות מצד גורמים בשמאל. ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר, כי "חיוב תלמידים לבקר בשטח כבוש הוא כפייה אידיאולוגית ומן הראוי היה שמשרד החינוך והשר יימנעו מכך".

ארגון "שוברים שתיקה", למרבה ההפתעה, דווקא בירך על הצעד, אולם מיד הסביר: "חיוני וחשוב שתלמידי ישראל יתוודעו למציאות היום-יומית בחברון, שהיא הפנים המכוערות של הכיבוש. התנכלות המתנחלים לחיילים ולשוטרים, פעולת 'תג מחיר', שיתוק חיי המסחר, והפיכת חיי הפלסטינים לגיהנום הם חלק ממציאות זו. חברי 'שוברים שתיקה' מוכנים לסייע למשרד החינוך בעריכת סיורים אלה".

שר החינוך לשעבר, יוסי שריד הגיב בסרקזם האופייני לו. לדבריו, "במסגרת שיעורי תנ"ך באמת כדאי לשלוח את הילדים לחברון כדי שיראו איך נראתה פעם סדום, אותה עיר שנחרבה כליל בהוראת ריבונו של עולם. חברון היא דוגמה חיה, ומכאן שמדובר ביוזמה 'ברוכה'". בהתייחס לממד הביטחון האישי של התלמידים אמר שריד כי "גם בסדום היה מסוכן. גם לסדום אנשים נכנסו ומעולם לא יצאו. בהחלט מדובר בחוויה חינוכית פטאלית".

תנועת הימין "מטות ערים" בירכה על התוכנית. מהתנועה נמסר כי "עד כה כולם התפלאו שהדור הצעיר לא מכיר את המורשת. הציבור לא הבין שכדי להכיר אותה יש לצורך לבקר באתרי המורשת. החלטת השר חינוכית, והיא תעניק צביון מחודש לעם היהודי".

מוקדם יותר הערב הודיע שר החינוך גדעון סער על השקת תוכנית "נעלה לחברון", במסגרתה יבקרו תלמידי ישראל במערת המכפלה בעיר. את התכנית יזם ראש מועצת קריית ארבע, מלאכי לוינגר, שבירך על הצעד, ואמר כי "מדובר בהחלטה היסטורית". יודגש כי מדובר בתוכנית ניסיונית, שפרטיה טרם סוכמו, והיא מותנית בהסכמת בתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully