וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לכלול בדיקת קולונוסקופיה בסל הבריאות

אריאל נוי

15.2.2011 / 22:43

עתירה לבג"ץ מבקשת להכליל את בדיקת ה"קולונוסקופיה" בסל הבריאות, גם עבור נבדקים בריאים מעל גיל 50. רופאים: "הבדיקה יכולה למנוע את התפשטות סרטן המעי הגס ולהציל חיים"

איגוד הגסטרו בישראל ועמותת "שמיר צו מניעה" עתרו לאחרונה לבג"ץ, בבקשה להורות למשרד הבריאות לכלול בדיקת "קולונוסקופיה" בסל הבריאות, גם עבור נבדקים בריאים בגילאי 50-75. זאת לעומת המצב כיום, לפיו בדיקה עבור אנשים בריאים מעל גיל 50 אינה כלולה בסל.

לקראת חודש המודעות לסרטן המעי הגס, שייחל בעוד כשבועיים, אמר ד"ר שלמה לבקוביץ, מנהל עמותת "שמיר", אמר כי "מזה מספר שנים, לקראת דיוני ועדת הסל, אנו מגישים, פעם אחר פעם, בקשה לדון בוועדת הסל גם באישור בדיקת קולונוסקופיה שתכלול נבדקים בריאים בגילאי 50-75".

לטענת לבקוביץ, "בכל פעם משרד הבריאות לא מעביר את הבקשה לדיון בוועדת הסל וזאת בלי לספק הסבר ובאופן שחורג מסמכויות המשרד".

"בדיקת הקולונוסקופיה מאפשרת הצלת חיים"

על-פי נתוני משרד הבריאות, בכל שנה מתגלים כ-3,500 חולים חדשים בסרטן המעי הגס. כ-1500-1800 חולים במחלה מתים מדי שנה. "הבדיקה עצמה יכולה למנוע את התפשטות סרטן המעי הגס". אמר לבקוביץ, "גילוי מוקדם של פוליפים בבדיקת הקולונוסקופיה מאפשר הצלחת חיים". רופאי הגסטרו ממליצים לכל אדם המגיע לגיל 50 להיבדק.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי הוא "כבר הודיע לעותרים כי העתירה מיותרת, שכן ככל שתוגש הצעה כאמור מטעמם להכללת הטכנולוגיה האמורה בסל כ"בדיקת סקר" - היא תועלה לדיון בוועדה הציבורית להרחבת הסל. לנוכח הודעת משרד הבריאות - העתירה צפויה להימחק. יתר על כן, במידה ולא תוגש הצעה שכזו, משרד הבריאות ישקול להגישה בעצמו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully