וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית במשרד החינוך: תלמידים יבקרו בחברון

15.2.2011 / 18:31

שר החינוך גדעון סער ביקר במערת המכפלה והכריז על תכנית נסיונית, במסגרתה יבקרו תלמידי מספר בתי ספר מאזור ירושלים בחברון, החל מהשנה הבאה. סער: "שכל תלמיד ידע מאיפה הכל התחיל"

שר החינוך גדעון סער הודיע הערב (שלישי) על השקת תכנית "נעלה לחברון", במסגרתה יבקרו תלמידי ישראל במערת המכפלה בעיר. את התכנית יזם ראש מועצת קריית ארבע, מלאכי לוינגר, שבירך על הצעד, ואמר כי "מדובר בהחלטה היסטורית". יודגש כי מדובר בתוכנית נסיונית, שפרטיה טרם סוכמו, והיא מותנית בהסכמת בתי הספר.

כבר בשנת הלימודים הקרובה תיבחן התוכנית בפיילוט שייפעל במקביל לתוכנית "נעלה לירושלים" של משרד החינוך. במסגרת התוכנית יממן משרד החינוך את הסעות התלמידים ואת תוכנית ההדרכה במערת המכפלה ובחברון.

סער, שסייר במהלך היום בקריית ארבע ובמערת המכפלה, אמר כי "זכורה לי אמירתו של שרון מתקופת כהונתי כמזכיר ממשלתו, לפיה מדינת ישראל צריכה לדאוג לכך שכל תלמיד, חייל ושגריר יבקר במערת המכפלה ויכיר את השורשים שמהם הכל התחיל. כך אכן נעשה".

נוסף ללוינגר, התלוו לשר סער גם סגנו, מנחם אליעזר מוזס, וראשי הישוב היהודי בחברון מנחם לבני, אורית סטרוק ונועם ארנון. בכניסה למערת המכפלה פגש סער קבוצת בני נוער יהודים מאנגליה אשר באו לבקר במקום. הוא נתן להם הסבר על חשיבותו של המקום עבור העם היהודי, ואמר להם כי "כאן השורשים של עם ישראל".

"פרטי הפיילוט לא סוכמו"

בלשכת שר החינוך הבהירו כי "השר הנחה את מחוז ירושלים במשרד החינוך לבחון ביצוע פיילוט מחוזי בשנת הלימודים הבאה, של ביקורי תלמידים במערת המכפלה בחברון. בפיילוט ישתתפו מספר בתי ספר ורשויות מקומיות שיביעו את הסכמתן להשתתף בו. היבטים תקציביים לא נדונו ופרטי הפיילוט לא סוכמו. עם זאת, שר החינוך רואה חשיבות רבה בהכרת השורשים ההיסטוריים של עם ישראל".

יו"ר הנהגת ההורים הארצית אתי בנימין בירכה על היוזמה החדשה. לדבריה, "הגיע הזמן שתלמידי ישראל ילמדו את המורשת של העם היהודי. אנחנו קוראים להעמיק את לימודי המורשת במערכת החינוך".

ראש מועצת התלמידים והנוער הארצית אשר אלון נשמע מסוייג מעט. לדבריו, "אנחנו בעד שתלמידי ישראל יכירו את הארץ והמורשת. אולם, על משרד החינוך לדאוג לחזק את מערך האבטחה סביב התלמידים כדי לאפשר ביקורים כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully