וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיר ועצבני גרסת הנגב: פלסטינים שדדו משאיות

רמי שני

15.2.2011 / 13:33

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר מאסרים ותשלומי פיצויים על קבוצת פלסטינים שנהגה להזמין משאיות לבצע הובלה, לתקוף את הנהגים ולשדוד את המשאיות

קבוצת פלסטינים מאזור חברון עקצה בשלושה מקרים חברות הובלה ופגעה בנהגים שלהן. אנשי הקבוצה - מוחמד עבד ראבו, נאביל באסל, מוניר רבה בן חליל ועמר זייאנדנה, נהגו להזמין הובלות מטענים כבדות, להמתין למשאיות באזור ערד, שם השתלטו על הנהגים באלימות, גנבו את המשאיות והעבירו אותן אל מעבר לקו הירוק.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, גזר היום (שלישי) את דינם של שלושה מבין ארבעת חברי הקבוצה והטיל עליהם עונשי מאסר של 6.5 ושבע שנות מאסר. כתב האישום פירט שלושה מקרים בהם פעלו בדרך דומה, עד שנתפסו וייחס להם שישה סעיפי אישום, הכוללים התנהגות אלימה כלפי הנהגים, שוד ועוד. זייאנדנה הודה במסגרת עסקת טיעון, בכתב אישום מתוקן, קל הרבה יותר, הורשע ונידון למאסר.

הקבוצה נתפסה לאחר שבעל אחת החברות שנשדד הזמין את המשטרה. במקרה זה התקשר מוניר רבה בן חליל אל בעליה של חברת "מסילות קריית גת" וביקש להזמין משאית לביצוע הובלה. חשדו של בעל החברה התעורר והוא דיווח על כך למשטרה. בשיחתו עם בן חליל, הוא ביקש שתשולם לו מקדמה בסך 1,000 שקלים וסוכם כי התשלום יתבצע בצומת שוקת. שוטר מוסווה הגיע למקום המפגש וקיבל את הכסף בעוד שוטר מוסווה אחר נהג במשאית בה הסתתרו שוטרים נוספים.

הנהגים יפוצו

המשאית הגיעה, בתיאום עם בן חליל, לצומת סוסיא, שם עלה למשאית אחד מחברי הקבוצה כשהוא מצויד בשוקר חשמלי. בשלב מסוים, השוטר שנהג במשאית אמר לחבר הקבוצה שהיה במשאית כי הוא איננו מוכן לנסוע לעבר שטחי הרשות הפלסטינית ובעקבות כך הגיעו למקום מחמוד עבד ראבו ונביל באסל, וביחד עם אדם נוסף, כשהם נוסעים ברכב שברולט שנגנב מישראל.

חבר הקבוצה שהיה במשאית ניסה להמם את השוטר שנהג בה באמצעות השוקר החשמלי תוך שבאסל והאחרים פותחים את דלת המשאית, תופסים את הנהג ומכים אותו. עבד ראבו קירב את רכב השברולט והצמידו אל המשאית. שניים מהשודדים הוסיפו להכות בשוטר שנהג במשאית עד שאחד השוטרים ירה מנשקו באוויר והם נמלטו. שניים מהשלושה נעצרו לאחר מרדף קצר ולאחר שהשוטרים נאלצו לירות ברגלו של אחד מהם. בחקירתם התברר כי הם פעלו על פי הוראותיו של בן חליל.

לצד עונשי המאסר בפועל ועונשי המאסר על תנאי, קבע השופט אליהו ביתן, כי עליהם לפצות את שני הנהגים שנפגעו במהלך מעשי השוד בסכום של 25 אלף שקלים. יצוין כי כלי הרכב הועברו לשטחי הרשות הפלסטינית ולא הושבו. שלושה חברים אחרים בכנופיה, נשפטו בנפרד. הם הורשעו ונידנו גם כן לתקופות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully