וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הרוגי הקסאמים תבעו את מצרים - ונדחו

רמי שני

15.2.2011 / 12:08

מצרים היא לא הכתובת: בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה תביעת ענק של משפחות הרוגי פגיעת קסאמים נגד המדינה השכנה, בטענה שלמצרים חסינות מתביעות מסוג זה, והדבר מנוגד לחוק הבינ"ל

בית המשפט המחוזי בבאר שבע נענה לבקשת מצרים ודחה תביעת ענק, שהוגשה בשמם של קרובי משפחות הרוגי פגיעות קסאמים. מדובר בתביעה לפיצויים בהיקף של 260 מיליון שקלים, שהוגשה מטעמם של 24 נציגי משפחות חללים. דחיית התביעה היא על דעת היועץ המשפטי לממשלה, שקיבל את טענות המצרים לפיהן יש לה חסינות מתביעות מסוג זה, על פי החוק הבין-הלאומי.

לפי כתב האישום, מצרים נדרשה לשלם את סכום הפיצויים בשל העובדה שלא מנעה מעבר בשטחה של אמצעי לחימה שהוכנסו אל שטח הרשות הפלסטינית ברצועת עזה. בתביעה נאמר כי "מצרים לא מנעה ואף תמכה ועודדה הברחות ואספקה של אמצעי לחימה וטרור, מבוקשים, כספים ומומחי טרור וחבלה מתוך שטחה לרצועת עזה".

הנושא העיקרי שעמד במחלוקת הכרעת הדין שניתנה לפני יומיים, הינו חסינות מצרים מפני שיפוט מסוג זה בישראל, מכוח כללי המשפט הבינלאומי ומכוח חוק החסינות. לדברי המצרים, קבלת התביעה עלולה לפגוע במרקם היחסים שבין שתי המדינות. כתב ההגנה של המצרים, נכתב בין היתר על סמך חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה. היועץ קבע כי למצרים קיימת חסינות מסעיף 5 בחוק הבין-לאומי, הקובע כי לא די שהאירוע נשוא התביעה מתרחש במדינה מסוימת, אלא גם המחדל שהביא לכך, צריך להיות באותה המדינה.

השופט יעקב שפסר כתב בהכרעת הדין כי הצעד בו נקטו המשפחות הוא שגוי: "יודגש כי מסקנה זו מתקבלת במופרד מתחושת האמפתיה המרובה נוכח הסבל והצער אשר פקדו, וודאי ממשיכים לפקוד את המשיבים ובני משפחותיהם". עם זאת, ציין השופט כי "המסקנה המתחייבת היא כי ההליך הננקט כאן אינו מהווה מסגרת מתאימה לפיצוי על נזקיהם". בהמשך אף התייחס השופט לבעייתיות שבטיפול בתובענה מול מדינה זרה במסגרת זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully