וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה במהומות בבחריין: 2 הרוגים מאש המשטרה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.2.2011 / 10:00

אתמול נהרג מפגין, והבוקר נהרג נוסף במהלך הפגנות שפרצו בהלוויית ההרוג הראשון. את ההפגנות מוביל הרוב השיעי, המוחה על אפלייתו בידי המיעוט הסוני השולט בנסיכות הנפט במפרץ הפרסי

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

המהומות נמשכות בבחריין הבוקר (שלישי), זה היום השלישי ברציפות, ואף מסלימות - שני אנשים כבר נהרגו מאש המשטרה, המדכאת בעזרת כדורי גומי וגז מדמיע את הפגנות השיעים בנסיכות הנפט הזעירה הנמצאת על אי במפרץ הפרסי. הראשון נהרג אתמול, ואילו השני נורה במהומות בעת הלווייתו של ההרוג הראשון, הבוקר.

הפגנת אופוזיציה במנמה בירת בחריין. רויטרס
המקום בו נורה אחד המפגינים אתמול/רויטרס

לפי דיווחי הרשתות הערביות, ההרוג מאתמול הוא עלי מושיימה, בן 21, שנורה על ידי כוחות הביטחון. הבוקר התאספו כ-20,000 בני אדם למסע ההלוויה שלו סמוך לבית החולים "סלמניה" בבירה מנמה, ובמהלך התהלוכה נורה למוות צעיר בן 30.

לפי הדיווחים, אחרי התקרית נסוגה המשטרה ואיפשרה למסע הלוויה להתקיים. בהודעה שפירסם הבוקר שר הפנים, הוא אף הביע "תנחומים כנים למשפחתו של ההרוג". השר, ראשיד בן עבדאללה בן חליפה, הבהיר כי מותו של מושיימה ייחקר, ובמידה שיתגלה כי השוטרים הפעילו כוח מוגזם, יינקטו נגדם צעדים משפטיים.

מפגינים שיעים בכפרים שסביב מנמה בירת בחריין. Hasan Jamali, AP
השיעים מוחים על קיפוחם בידי המיעוט הסוני השולט/AP, Hasan Jamali

סוכנות הידיעות הרשמית בבחריין התעלמה לחלוטין מהפגנות המחאה. יחד עם זאת, עם או בלי קשר, פרסם אתמול מלך בחריין, חמד בן עיסא אל-חליפה, צו המורה להעניק חנינה ל-96 אסירים. סוכנות הידיעות הרשמית דיווחה כי המלך החליט להעניק חנינה "על מנת לאפשר לאותם אסירים לחזור לחברה ולהשתתף בתהליך הבנייה וההתקדמות".

את ההפגנות מוביל הרוב השיעי, במחאה על אפלייתו בידי המיעוט הסוני השולט במדינה. ההפגנות פרצו שלשום בערב בכפרים שסביב הבירה מנמה, במסגרת "יום זעם" שאורגן באמצעות הרשתות החברתיות באינטרנט. לפי הדיווחים עד כה, המהומות מתרכזות בכפרים שסביב עיר הבירה, שבשמיה חגו אתמול מסוקים במשך כל היום, אך לא הגיעו למרכז העיר.

בימים האחרונים הציעו שלטונות בחריין מענקים כספיים לאוכלוסיה - כ-2,700 דולר לכל משפחה - כדי למנוע את ההפגנות. ואולם, תנועות המחאה ממשיכות לקרוא לצאת ולהפגין, באמצעות הרשתות החברתיות באינטרנט. "אנו קוראים לכל העם - גברים, נשים וילדים - להשתתף בצעדות שלנו בצורה שלווה ושוחרת שלום, כדי להבטיח עתיד טוב יותר לנו ולילדינו", נכתב בהודעה שפרסמו אתמול מארגני המחאה בטויטר. "ה-14 בפברואר הוא רק ההתחלה. ההפגנות יימשכו עוד ימים ושבועות".

מפגינים שיעים בכפרים שסביב מנמה בירת בחריין. Hasan Jamali, AP
אחת ההפגנות אתמול/AP, Hasan Jamali

בחריין, ששטחה מתפרש על 760 קמ"ר בלבד, נחשבת לבעלת ברית מרכזית של ארצות הברית. בספטמבר האחרון דיווחו השלטונות במדינה כי סיכלו ניסיון הפיכה שיעי בנסיכות ועצרו עשרות פעילים שתכננו לבצע פיגועי טרור ולהפיל את הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully