וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהבוקר: המיטות בפנימיות יופחתו ל-120% מהתקן

אריאל נוי

15.2.2011 / 9:46

ההסכם בין משרד הבריאות לאחיות יצא הבוקר לדרך, כאשר חלק מהמיטות העודפות במחלקות הפנימיות הוצאו. יו"ר הסתדרות האחיות: "בניגוד לעליית מחירי הדלק, כאן החולים לא יכולים להפגין"

משרד הבריאות הורה הבוקר (שני) על הוצאת מיטות עודפות מהמחלקות הפנימיות בבתי החולים ברחבי הארץ, כחלק מיישום ההסכמות מול הסתדרות האחיות. החל מהיום, יופחתו המיטות במחלקות הפנימיות לשיעור של 120% מתקן המיטות בהתאם לרישיון המחלקה בבתי החולים. אם המיטות לא יוצאו, יפתחו האחיות במחלקה הרלוונטית בעיצומים וינטשו את משמרתן.

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, אמרה לוואלה! חדשות כי "אנו מיישמים הבוקר, למעשה, את ההסכם שנחתן עמנו לפני חודש מול משרד הבריאות. אם בתי החולים יחרגו מההסכם, אנחנו נדע מה לעשות. מאבק האחיות הוא מאבק עבור כל מדינת ישראל, מאבק שיחזיר את הכבוד לחולית וימנע רמיסת זכויותיהם".

לדברי כהן, משרד הבריאות ידע על המשבר מזה שנים, והיה צריך להיערך לאפשרות שהמחלקות "יוצפו" בחולים מעבר לתקן. "מי שבמשך עשר שנים לא ידע להוציא מיטות, שלא יתפלא אם המאבק שהתחיל היום יהיה קשה. זהו תהליך ארוך שהתפוצץ לנו בפנים. כשהמים והדלק התייקרו, האזרחים יצאו להפגין – כאן החולים לא יכולים להפגין, והרי שמדובר בחיי אדם: החולים במחלקות הפנימיות הם חולים קשים".

אמש, ערב הוצאת המיטות, הגיע שיעור החולים המאושפזים במחלקה פנימית א' בבית החולים וולפסון ל-140% מהתקן במחלקה, ועל כן עזבו האחיות את המחלקה. מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, שביקר במקום, אמר כי הוא מסכים שהמחלקה עמוסה, אך הוסיף כי "אינני יכול להצדיק את נטישת האחיות לשעה וחצי, מדובר בסיכון לחולים". לדבריו, מאמצי משרד הבריאות לפתרון המשבר מתמקדים בהעברת חולים למחלקות גריאטריות במידת האפשר, שינוי בהסדרת החשבונות בין בתי החולים לקופת החולים וכאמור, הוספת מיטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully