וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרושה אווירת פיוס

דן מרגלית

15.2.2011 / 7:14

שבריר שנייה בטקס הנינוח של חילופי המשמרות בצמרת צה"ל מצביע על מצבה הביטחוני הייחודי של ישראל יותר מאלף מלים. בהעבירו את הפיקוד לבני גנץ מסר לו גבי אשכנזי את "בנק המטרות" - רשימה של יעדים לתקיפת צה"ל בעזה. חוברת זו, הסביר אשכנזי, היתה תמיד עימו. למקרי חירום.

אין רמטכ"ל בעולם שיש לו מחברת כזאת במהלך כהונתו. לא ראש המטות המשולבים בארה"ב, אפילו לא הרמטכ"ל הרוסי לנוכח צ'צ'ניה, או הדרום-קוריאני מול הממשל האדום בפיונגיאנג.

העברת נס הרמטכ"ל התנהלה באווירה מחויכת-לכאורה. הצמרת הלאומית נעה מטקס לטקס, וכולם נאמו וחייכו ואפילו לחצו ידיים, והברכות הרקיעו שחקים. עכשיו נחוצה הפרדה. טחנות הצדק של מבקר המדינה והמשטרה והשב"כ חייבות לחקור עד תום את מה שנראה כרקב ביעקב ולא להירתע מהמשמעות החמורה של הממצאים שעלולים להתגלות לעיניהם, ואלה שכבר נחשפו והעידו כי ישראל חוותה "מרד קולונלים ו"פוטש בקריה".

לאחות את הקרעים

מנגד דרושה גם אווירת פיוס. שורה של קצינים גבוהים למדי נסחפו למלחמת הענקים בצמרת. עתה, משהבוסים הלכו איש איש לדרכו, יש לחפש דרך לאחות את הקרעים. גם אם תת-אלופים לא יוכלו להתמיד בתפקידם - צריך לחפש בעבורם מסלול חדש בשורות הקצונה, או פרישה מכובדת לחיים האזרחיים.

מחווה מיוחדת נצורה ליואב גלנט. כמי שלא נקט עמדה אם עליו לכהן כרמטכ"ל אם לאו, אבל צידד בהכרעה מהירה שתמנע את עינוי הדין אשר נכפה עליו - שוכנעתי כי יש צורך במחווה אנושית שתרכך ותקהה את הסבל שעבר עליו ועל בני משפחתו. גלנט ראוי לתודת האומה גם אם אינו רמטכ"ל. הוא צל'ש (ציון לשבח) ולא צל'ג (ציון לגנאי). יש לעשות כן בצאת שיירת הרמטכ"ל ה-20 לדרך חדשה.

בכך יתנתק גנץ מן הסחי ומחירו. עם פנים לעתיד, עם משקפת ארוכת טווח לעבר איראן ומצרים, הרשות הפלשתינית ויציבות הממשל בעמאן. שיהיה חופשי מתככים להתבונן היטב.

  • עוד באותו נושא:
  • בני גנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully