וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו הטירון לו הודה הרמטכ"ל הנכנס בנאומו?

יהושע בריינר

15.2.2011 / 7:23

בנאומו הראשון כרמטכ"ל בחר רב אלוף גנץ להודות דווקא לטירון בחטיבת גולני. הטירון הוא עולה חדש מטורקיה, שהתרגש מאוד מהכבוד. "לא שמעתי על אף רמטכ"ל שמתייחס לעולים בארץ שלו"

ביממה הראשונה בתפקידו הודה הרמטכ"ל הנכנס, בני גנץ, לאנשים רבים: לרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי, לראש הממשלה ולמשפחתו, אך לפני הכל בחר רב אלוף גנץ בנאומו הראשון להודות דווקא לחייל צה"ל בדרגת טוראי, שכלל לא פגש מעולם.

לאחר שהוענקו לו דרגותיו החדשות, ביקש גנץ בנאומו לספר על טוראי יוסף צרפתי, טירון בחטיבת גולני, אשר גנץ גולל את סיפור חייו, ציין את מספרו האישי ואמר כי הוא "המחיש לנו מחויבות מהי. אני מוקיר היום את יוסף על עשייתו".

טוראי צרפתי בכלל היה באימון כושר כאשר מכל האנשים בעולם בחר הרמטכ"ל החדש להודות לו. "לא ניפגשתי מעולם עם גנץ", מספר צרפתי לוואלה! חדשות, "אבל הוא כנראה שמע את הסיפור שלי ממפקדי, וכשהם אמרו לי שהוא דיבר עליי התרגשתי מאוד, זה היה עבורי כבוד גדול".

לפני כשנתיים עלה עם משפחתו לארץ מטורקיה, זאת לאחר אירועי אנטישמיות שהיו נגדם באיסטנבול. ב-2008 עלתה משפחתו לארץ לאחר שצרפתי הצעיר התעקש לשרת דווקא בחטיבה החומה. לפני מספר שבועות התגייס לצה"ל, והחייל האלמוני הפך לגיבורו האישי של הרמטכ"ל.

משפחות שונות, מטרה אחת

"אם הייתי ניפגש איתו הייתי רוצה להגיד לו תודה שהתייחס לעולים החדשים", אומר צרפתי, "לא שמעתי על אף רמטכ"ל בעולם שמתייחס בנאומו הראשון לאנשים שעלו לארץ שלו, ועבורי זה משהו גדול. חשוב לי להודות לו גם בשם עולים חדשים אחרים שלא קל להם".

"כשהייתי בטורקיה תמיד אמרתי שאם יקרה לנו משהו, תמיד יש לי מדינה משלי שתתן לנו הגנה. בישראל ובצה"ל עזרו לנו מאוד ואני חייב המון למדינה שלנו כי באמת שאין לי מדינה אחרת". צרפתי מספר כי הוריו התרגשו אף הם כששמעו על דברי הרמטכ"ל לבנם. "הם היו גאים מאוד".

העובדה שגנץ הצנחן בחר לספר דווקא על טירון מגולני, הנחשבת לחטיבה היריבה, לא ממש משפיעה על צרפתי הנרגש. "זה שתי משפחות שונות בצה"ל, ויכול להיות שיש הבדל ביננו בצבע הכומתה או בצבע הנעליים, אבל בסופו של דבר בקרב אנחנו ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully