וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה ליום הולדת 100: ניתוח במפרק הירך

קובי מנדל

15.2.2011 / 2:05

שלמה ביגון עבר בדיוק ביום הולדתו ה-100 ניתוח מורכב להחלפת מפרק הירך שבדר"כ איננו מבוצע בחולים מבוגרים. השבוע הוא עזב את בית החולים כשהוא מחייך ועומד על רגליו

שלמה ביגון, יליד פינק שבפולין ותושב חיפה כיום, מעד ברחוב לפני מספר שבועות ושבר את מפרק ירכו בצורה קשה. בני משפחתו הסיעו אותו במהירות לבית החולים כרמל בעיר, שם הופנה מיידית לחדר הניתוח.

"בניתוחים כאלה ההגעה המהירה לבית החולים היא המפתח להצלחה", הסביר מנהל המחלקה האורטופדית בבית החולים, ד"ר בני ברנפלד. "עד היום ניתחנו אלפי חולים עם שברים במפרק הירך, אבל הפעם הראשונה של מטופל בן 100", הוסיף.

הסיכונים לחולה בגיל מבוגר רבים ומסוכנים, אך על אף גילו רופאי המחלקה לקחו את הסיכון וניתחו את מר ביגון על מנת לנסות ולהצילו. "צריך לזכור כי אנשים הגרים באזורים בעלי עליות ומורדות כמו איזור הכרמל, מרבים למעוד", ציין ד"ר ברנפלד. "כמו כן, תוחלת החיים של האוכלוסייה נמצאת לשמחתנו בעלייה, אבל הזקנה המלווה בקשיי ההליכה ונפילות מביאים לצערנו המון חולים עם שברים לבית החולים".

ומה סודו של שלמה ביגון לחיים ארוכים? "עבודה מסודרת, אוכל מסודר, ושינה מסודרת, זה הבסיס הכי חשוב לחיים. אחר כך הכל יסתדר " אמר ביגון בחיוך, כשהוא צועד על ההליכון במחלקה האורטופדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully