וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "עמי האזור לא יקבלו תכתיבים מבחוץ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.2.2011 / 15:43

נשיא סוריה נועד עם שר החוץ האיטלקי והבהיר כי על רקע המהומות שפקדו את המזרח התיכון, על מדינות אירופה לבחון מחדש את מדיניותן כלפי האזור

"על מדינות העולם ואירופה לבחון מחדש את מדיניותן, זאת לאחר שעמי האזור הוכיחו כי הם מסוגלים לבצע רפורמות ולסרב לתכתיבים מבחוץ" – כך אמר היום (שני) נשיא סוריה בשאר אסד בתום פגישתו עם שר החוץ האיטלקי פרנקו פרטיני בדמשק. השר האיטלקי אמר כי הצעדים שנקט אסד, ביניהם הסרת החסימה מעל האתרים פייסבוק ויו-טיוב, "הם צעדים שנעים לכיוון השקיפות ומועילים תמיד לאינטרס של העם".

"הנשיא הסורי הסביר לי את עמדת סוריה הנוגעת ליציבותה והבהיר לי שהסיבה שסוריה כה יציבה היא הקשר המתמשך בין העם לממשלה", אמר פרטיני, "דבר זה משרת את תפיסותיו של העם הסורי". לדברי אסד, הסיבה שבגינה פרצו הפגנות המחאה בטוניסיה ומצרים היא "התרחקותה של הממשלה מעמדות העם".

בתוך כך, שר החוץ הסורי וואליד מועלם אמר לכתבים בתום הפגישה כי הכרזת המועצה הצבאית העליונה במצרים, המנהלת את ענייני המדינה, לפיה תכבד את הסכמי קמפ דיוויד עם ישראל "היא עניינה של מצרים". יחד עם זאת, הבהיר כי ארצו מתנגדת להסכם זה: "עמדת סוריה בנוגע להסכמי קמפ דיוויד ידועה מאז שההסכמים נחתמו. אנחנו עדיין מאמינים שרק שלום צודק וכולל יצליח להביא ליציבות וביטחון באזור".

  • עוד באותו נושא:
  • בשאר אסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully