וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקציב של אובמה ל-2012: קיצוצים חריפים

14.2.2011 / 15:31

נשיא ארה"ב יגיש לקונגרס תקציב בסך 3.7 טריליון דולר לשנת 2012, במטרה להפחית את הגירעון התקציבי ב-1.1 טריליון דולר בתוך עשור

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, יגיש היום לקונגרס תקציב בסך 3.7 טריליון דולר לשנת הכספים 2012, שלטענת הממשל יפחית את הגירעון התקציבי של ארה"ב ב-1.1 טריליון דולר בתוך עשור ויכלול צמצום או ביטול של יותר מ-200 תוכניות פדרליות לצד השקעות בחינוך, תחבורה ומחקר. חברי הקונגרס הרפובליקאים כבר הבטיחו להילחם בתקציב של אובמה, בטענה כי הקיצוצים שהציע הנשיא אינם עמוקים דיים.

מנהל התקציב של הבית הלבן, ג'ייקוב לו, אמר בראיון לרשת CNN כי התקציב שיציע הנשיא לקונגרס יפחית את הגירעון התקציבי של ארה"ב, שצפוי להסתכם בשיא של 1.6 טריליון דולר השנה, וב-1.1 טריליון דולר ב-10 השנים הבאות. בנוסף לקיצוצים בתוכניות סיוע פדרליות ובסובסידיות לחברות נפט וגז, יכלול התקציב השקעות באנרגיה ובמחקר רפואי, בהכשרת 100 אלף מורים למדעים ומתמטיקה ובמימון רשת אלחוטית שתעניק גישה לאינטרנט מהיר ל-98% מהאמריקאים.

לו הוסיף כי אובמה גם מתכוון לעמוד בהבטחתו לצמצם את הגירעון התקציבי של ארה"ב בחצי עד סוף כהונתו הראשונה ב-2012. "אנחנו מצמצמים תוכניות שחשובות לנו ושאכפת לנו מהן. אנחנו עושים מה שכל משפחה עושה כשהיא מתיישבת בשולחן במטבח: אנחנו מקבלים החלטות בנוגע למה אנו זקוקים בעתיד", אמר לו, "יש לנו תקציב אחראי שיפחית את הגירעון בחצי עד סוף כהונתו הראשונה של הנשיא".

מעלה את המס לעשירים

חלקו הגדול של הצמצום בגירעון התקציבי יגיע כתוצאה מקיצוצים וכשליש יגיע מעלייה בהכנסות ממסים, לפי הממשל, בעקבות סגירתן של מספר פרצות מס, בין היתר לחברות בינלאומיות, והעלאת מסים על העשירים, מהלך שלו המפלגה הרפובליקאית מתנגדת בחריפות. בסוף השבוע אמר אובמה כי התקציב יחסוך 400 מיליארד דולר באמצעות הקפאה של כל ההוצאות הלא-ביטחוניות של הממשל לתקופה של 5 שנים. "האתגר הוא לחיות לפי האמצעים שברשותנו, אך במקביל גם להשקיע בעתיד", אמר לו.

הגירעון התקציבי של ארה"ב צפוי להסתכם ב-9.8% מהתמ"ג השנה, לעומת 10% ב-2010, הגירעון הגדול ביותר של ארה"ב מאז מלחמת העולם השנייה. תקציב אובמה יפחית את הגירעון ל-1.1 טריליון דולר בשנה הבאה, השנה הרביעית ברציפות בה הגירעון של ארה"ב גבוה מטריליון דולר, ולאחר מכן ייפול ל-600 מיליארד דולר, או 3.2% מהתמ"ג, עד 2015. מ-2017 הגירעון צפוי להתחיל לעלות שוב, כתוצאה מהזדקנות דור הבייבי-בום שתגדיל את הוצאות הממשלה על ביטוח לאומי ומדיקר.

עם זאת, המפלגה הרפובלקאית לא התרשמה מהתקציב המוצע של אובמה, וטענה כי הקיצוצים התקציביים שהבטיח הממשל לא מספיקים כדי להפחית בצורה משמעותית את הגירעון. "הנשיא הולך להציג מחר תקציב שימשיך להרוס משרות ולהוציא יותר מדי, ללוות יותר מדי ולהטיל מסים גבוהים מדי", אמר יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ביינר.

"הוויכוח בוושינגטון הוא לא האם לקצץ או לבזבז. שני הצדדים מסכימים על כך שצריך לקצץ. השאלה היא כמה נקצץ ומה נקצץ", אמר בכיר בממשל לעיתון "וושינגטון פוסט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully