וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסרים כבדים לחוטפי אשת העסקים בירושלים

גלעד גרוסמן

14.2.2011 / 14:45

עונשים ראשונים בפרשת חטיפת אשת העסקים מירושלים אשתקד. בית המשפט גזר מאסרים ממושכים של 11 ו-12 שנים על שניים מהחוטפים, שהודו במסגרת הסדר טיעון באישומים

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שני) 12 שנות מאסר על רוברט אבייב ו-11 שנות מאסר על אנטון פטרקוב, שהודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון בשורה של עבירות, בהן חטיפה, סחיטה וגניבה, במסגרת פרשת חטיפתה של אשת העסקים מירושלים באפריל אשתקד.

על פי כתב האישום שהוגש נגד השניים באמצעות עורכות הדין יעל הראל וענת בן זאב מפרקליטות מחוז תל אביב, לפני כשנה השניים לקחו חלק בשוד של חנות להמרת כספים בפתח תקוה, תוך שהם חוטפים עובדת של החנות כדי שתסייע להם בשוד. כחודשיים לאחר מכן חטפו את אשת העסקים ואת סוכנת הבית שלה, במטרה לסחוט ממנה באיומים 3.5 מיליון דולר.

"עסקינן בכתב אישום מופלג בחומרתו", כתבה השופטת יהודית אמסטרדם בגזר הדין. "הנאשמים בתאוות בצע חסרת מעצורים היו מעורבים בשני אירועים שקשה להפריז בחומרתם. זאת ועוד, תאוות הבצע של הנאשמים לא ידעה שובע, וחודשיים לאחר אירוע החטיפה נשוא האישום הראשון, הם היו מעורבים באירוע חטיפה אחר, חמור לא פחות, שעובדותיו אף הן מלמדות על פעילות בחבורה, תכנון מוקדם, והצטיידות בנשק חם".

האימה והחרדה היו לאין שיעור

השופטת ציינה ששלוש הנשים שנחטפו חששו לחייהן ולחיי בני משפחותיהן, כאשר אשת העסקים וסוכנת הבית אף כתבו "מכתבי פרידה" לקרוביהן, משום שחששו שהחוטפים מתכוונים לרצוח אותן. "מטבע הדברים, שהאימה והחרדה שהן חוו היו לאין שיעור", כתבה השופטת אמסטרדם.

לשני הנאשמים שורה של הרשעות קודמות, כאשר השופטת הגדירה את אבייב "שור מועד". "ראויים הנאשמים כי תושת עליהם ענישה מופלגת בחומרתה, הן על מנת לגמול להם כרוע מעלליהם, והן על מנת להגן על החברה מפגיעתם הרעה לתקופה ממושכת", כתבה השופטת.

כמו כן, הוסיפה השופטת שהעונשים שסוכמו בהסדר הטיעון מקלים לנוכח העבירות, אולם החליטה לכבד את הסדר הטיעון מכיוון שהשניים היו "אנשי הזרוע" של יוזמי החטיפות, ולאור העובדה שהם שיתפו פעולה עם המשטרה, הודו וסייעו בביסוס הראיות כנגד העבריינים הבכירים – מיכאל יארוסלבסקי ומקסים גורביץ', שמשפטם עדין מתנהל. נאשמת נוספת בפרשה, מרינה פישמן ריבקוב, הורשעה לפני כשבועיים בסיוע לשוד בנסיבות מחמירות.

"אני מברך על כך שבסופו של דבר בית המשפט קיבל את הסדר הטיעון, שהוא ראוי ומאוזן לנוכח הנסיבות שפורט בגזר הדין", אמר פרקליטו של אבייב, עו"ד אורי קינן, שייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית.

  • עוד באותו נושא:
  • חטיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully