וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק מאגר מח עצם יוצא לדרך: "יוכל להציל חיים"

אריאל נוי

14.2.2011 / 14:01

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה את הצעת חוק מאגר מח עצם לפיו יוקם מאגר שכזה במימון ממשלתי ויוכל לסייע למאות חולים למצוא מרפא. "יוכל לעזור ל-95% מהאוכלוסייה"

ועדת העבודה, הבריאות והרווחה של הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מאגר מח עצם. על פי ההצעה, יוקם מאגר של תורמי מח עצם במימון הממשלה. מאגרי מח עצם מומנו עד כה מתרומות, וסייעו להבראתם של מאות חולים.

יו"ר מאגר מח העצם הלאומי של עמותת "עזר מציון", ברכה זיסר, בירכה על ההחלטה ואמרה כי "האינטרס של המדינה צריך להיות חיזוקו של המאגר על מנת שזה יעניק ביטחון ואפשרות למצוא תורם מח עצם ל-95% מהאוכלוסייה. מהלך זה יכול להיעשות על ידינו תוך מספר שנים רק באמצעות סיוע והשתתפות במימון מצד המדינה".

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (ליכוד) אמר כי "נפלה בחלקי הזכות לקחת חלק באישור החוק שהוא ללא ספק היסטורי. התעקשות הוועדה להכניס תקציב מוגדר לחוק מבטיחה שהוא יפעל כראוי".

ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) אמר כי "החוק יביא להצלת חיים מיידית של עשרות אנשים כיוון שהוא יגדיל את המאגר ואת הסיכוי למצוא התאמות לחולי סרטן למיניהם. זהו חוק היסטורי שבו המדינה לוקחת אחריות ישירה לקיום המאגר הלאומי של מח העצם ולהגדלתו מדי שנה בכ-20,000 דגימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully