וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת הרשות הפלסטינית הגישה את התפטרותה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.2.2011 / 8:56

ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד הגיש את התפטרות ממשלתו ליו"ר הרשות אבו מאזן. כעת צפוי פיאד לפתוח במלאכת ההרכבה של הממשלה החדשה

ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד הגיש היום (שני) ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את התפטרותה של ממשלתו וכעת הוא יתחיל בהרכבת ממשלה חדשה.

מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" דיווחו מוקדם יותר לעיתון הפלסטיני "אל-איאם", כי בראשות הממשלה הבאה יעמוד גם כן סלאם פיאד והוא צפוי למנות מספר שרים חדשים בנוסף למספר שרים שיישארו בתפקידיהם. "הממשלה הבאה תמשיך בתכניתה של הממשלה הקודמת לסיים את ההכנות לקראת הקמת מדינה עד חודש ספטמבר", הוסיפו המקורות.

לדברי המקורות, פיאד ואבו מאזן יתחילו היום בהתייעצויות לגבי הרכב הממשלה החדשה והם צפויים להודיע "בקרוב" על זהות השרים החדשים בה. עוד דווח, כי הוועד המרכזי של פתח ידון בנושא התפטרות הממשלה בפגישתו היום עם אבו מאזן. הממשלה הפלסטינית הייתה אמורה להתפטר בסוף השנה האזרחית אולם לאור התפתחויות פוליטיות, המהלך נדחה להיום.

ביום שבת הכריזה הרשות הפלסטינית על קיום בחירות לנשיאות ולפרלמנט עד חודש ספטמבר הקרוב. "ההנהגה הפלסטינית החליטה לערוך בחירות לנשיאות ולמועצה המחוקקת לפני ספטמבר" אמר יאסר עבד רבו. "ההנהגה קוראת לכל הצדדים להניח את חילוקי הדעות בצד", הוסיף, כשהוא פונה להנהגת חמאס השולטת ברצועת עזה, אשר בינה לבין שלטונו של אבו מאזן בגדה המערבית יריבות מרה. חמאס הבהיר כי הוא מתנגד למהלך: "חמאס לא ייטול חלק בבחירות הללו", אמר דובר הארגון, פאוזי ברהום. "לא ניתן לבחירות הללו לגיטימיציה ולא נכיר בתוצאותיהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully