וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: עלייה בצריכת אלכוהול בקרב הנוער

13.2.2011 / 20:38

דו"ח חדש חושף עלייה מדאיגה בצריכת אלכוהול, בעיקר בקרב בני נוער. לטענת המחברים, "חוק היובש" לא בלם את התופעה אלא הביא ל"שתייה בסתר"

דו"ח משרד הרווחה בנושא התמכרויות שהתפרסם היום (ראשון), חושף נתונים מדאיגים בנוגע לצריכת אלכוהול בחברה הישראלית בשנת 2009, אשר הולכת ומעמיקה.

על פי הדו"ח, המדינה נכשלה השנה בתחום איתור בני הנוער הצורכים אלכוהול. בשנת 2004 טופלו 6,966 נערים עקב פגיעה משתיית אלכוהול, ובשנת 2009 המספר האמיר ל-7,781. מנתוני רשויות הרווחה עולה כי כמחצית מהתלמידים מדווחים על שתיית אלכוהול ו-30% מדווחים שהשתכרו לפחות פעם אחת במהלך שנת 2009 עלייה נערך המחקר.

"חוקיות ונגישות גבוהה לאלכוהול מקשה מאוד על העברת מסר שלילי לגבי שתיית אלכוהול בקרב בני הנוער", מסבירה מנהלת השרות לטיפול בהתמכרויות במשרד הרווחה, איריס פלורנטין. "נושא השתייה בקרב הנוער מדאיג אותנו במיוחד. החקיקה על איסור מכירת השתייה בשעות מסוימות מונעת את השתייה בפומבי ומקטינה את מקרי האלימות אך מצד שני יוצרת תרבות שלמה של שתייה בסתר".

"בכל שנה מגיעים כ-2,000 בני נוער לחדרי המיון בבתי החולים עם הרעלת אלכוהול", מוסיפה פלורנטין. "ההורים לא מעבירים לילדים שלהם מסר תקיף מספיק בנושא. בני הנוער מצדם אומרים לנו דבר פשוט: כל עוד אתם לא אוסרים על מכירת ה'חומר' מסוג אלכוהול, אז כנראה שהוא לא כל כך מסוכן".

נוכח הנתונים, משרד הרווחה הודיע שיפעל לשיפור יכולותיו באיתור בני הנוער הצורכים אלכוהול ובעוד פחות משלושה חודשים ייפתחו תשעה מרכזי איתור ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully